2002
The Rise Of The Creative Class
FLORIDA, RichardZákladní údaje
Originální název
The Rise Of The Creative Class
Název česky
Vzestup kreativní třídy
Autoři
FLORIDA, Richard
Vydání
United States, 434 s. 2002
Nakladatel
Basic Books
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Organizační jednotka
Divadelní fakulta
ISBN
978-0-465-02477-3
Klíčová slova česky
kreativní třída, kreativní průmysly
Klíčová slova anglicky
creative class, creative industries
Štítky
Změněno: 21. 2. 2015 17:23, MgA. Zdenka Hubáček Kujová
Anotace
V originále
Rise, as it has been appropriately re-dubbed in the popular lexicon, looks at the forces reshaping our economy and how companies, communities and people can survive and prosper in uncertain times. It gives us a provocative new way to think about why we live as we do today – and where we might be headed. Weaving storytelling with reams of cutting-edge research, Florida traces the fundamental theme that runs through a host of seemingly unrelated changes in American society: the growing role of creativity in our economy.