DAALX31 3D grafika
Divadelní fakultaléto 2024
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Tomáš Gruna (přednášející)
- Garance
- Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- DAALX31/JT: Po 14:30–16:00 304, T. Gruna
DAALX31/SC: St 8:30–10:00 304, T. Gruna - Předpoklady
- Student dokončil předmět Základy práce na PC a s médii nebo předmět Grafika na PC.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní management a technologie (program DIFA, Div_Pro:B)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Scénografie (program DIFA, B-DRAUM)
- Scénografie (program DIFA, Sce_Sd:B)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je studenta naučit studenta texturovat 3D objekty, efektivního renderování a zejména hledání vlastního pojetí 3D vizualizace.
Aktivní přístup k individuálnímu rozvoji 3D vizualizace dle zaměření oboru. - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit pokročilé 3D objekty a scény ve volně šiřitelném programu např. Blender 3D
- schopen pracovat se světlem v 3D prostředí programu např. Blender 3D
- schopen jednoduchých a mírně pokročilých texturování v renderovacím enginu CYCLES RENDER (nodový systém)
- vizualizace interiéru a exteriéru
- efektivně renderovat do různých typů formátů - Osnova
- nastavení cycles render
- node system
- pokročilé modifiers
- UV mapping
- Vertex paint
- Texture paint
- Bump mapping / Normal mapping / Displacement
- typy a užití emitterů
- nastavení kvality výstupní vizualizace
- nastavení cycles render
- Literatura
- doporučená literatura
- https://www.blendernation.com/category/education/tutorials/
- https://www.blendernation.com/category/store/training-videos-store/
- https://www.youtube.com/user/blendercookie
- Blender 3D By Example -- Romain Caudron, Pierre-Armand Nicq 2015
- Blender ; Pokorný Pavel, BEN, 2006. info
- Výukové metody
- seminář, cvičení, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
- Metody hodnocení
- analýza výsledků činnosti studenta 33%
projekt, profesní výkon 33%
docházka 34%
DAALX31 3D grafika
Divadelní fakultaléto 2023
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Tomáš Gruna (přednášející)
- Garance
- Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 14:30–16:00 304
- Předpoklady
- Student dokončil předmět Základy práce na PC a s médii nebo předmět Grafika na PC.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní management a technologie (program DIFA, Div_Pro:B)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Scénografie (program DIFA, B-DRAUM)
- Scénografie (program DIFA, Sce_Sd:B)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je studenta naučit studenta texturovat 3D objekty, efektivního renderování a zejména hledání vlastního pojetí 3D vizualizace.
Aktivní přístup k individuálnímu rozvoji 3D vizualizace dle zaměření oboru. - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit pokročilé 3D objekty a scény ve volně šiřitelném programu např. Blender 3D
- schopen pracovat se světlem v 3D prostředí programu např. Blender 3D
- schopen jednoduchých a mírně pokročilých texturování v renderovacím enginu CYCLES RENDER (nodový systém)
- vizualizace interiéru a exteriéru
- efektivně renderovat do různých typů formátů - Osnova
- nastavení cycles render
- node system
- pokročilé modifiers
- UV mapping
- Vertex paint
- Texture paint
- Bump mapping / Normal mapping / Displacement
- typy a užití emitterů
- nastavení kvality výstupní vizualizace
- nastavení cycles render
- Literatura
- doporučená literatura
- https://www.blendernation.com/category/education/tutorials/
- https://www.blendernation.com/category/store/training-videos-store/
- https://www.youtube.com/user/blendercookie
- Blender 3D By Example -- Romain Caudron, Pierre-Armand Nicq 2015
- Blender ; Pokorný Pavel, BEN, 2006. info
- Výukové metody
- seminář, cvičení, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
- Metody hodnocení
- analýza výsledků činnosti studenta 33%
projekt, profesní výkon 33%
docházka 34%
DAALX31 3D grafika
Divadelní fakultaléto 2022
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Tomáš Gruna (přednášející)
- Garance
- Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 14:30–16:00 304
- Předpoklady
- Student dokončil předmět Základy práce na PC a s médii nebo předmět Grafika na PC.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní management a technologie (program DIFA, Div_Pro:B)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Scénografie (program DIFA, B-DRAUM)
- Scénografie (program DIFA, Sce_Sd:B)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je studenta naučit studenta texturovat 3D objekty, efektivního renderování a zejména hledání vlastního pojetí 3D vizualizace.
Aktivní přístup k individuálnímu rozvoji 3D vizualizace dle zaměření oboru. - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit pokročilé 3D objekty a scény ve volně šiřitelném programu např. Blender 3D
- schopen pracovat se světlem v 3D prostředí programu např. Blender 3D
- schopen jednoduchých a mírně pokročilých texturování v renderovacím enginu CYCLES RENDER (nodový systém)
- vizualizace interiéru a exteriéru
- efektivně renderovat do různých typů formátů - Osnova
- nastavení cycles render
- node system
- pokročilé modifiers
- UV mapping
- Vertex paint
- Texture paint
- Bump mapping / Normal mapping / Displacement
- typy a užití emitterů
- nastavení kvality výstupní vizualizace
- nastavení cycles render
- Literatura
- doporučená literatura
- https://www.blendernation.com/category/education/tutorials/
- https://www.blendernation.com/category/store/training-videos-store/
- https://www.youtube.com/user/blendercookie
- Blender 3D By Example -- Romain Caudron, Pierre-Armand Nicq 2015
- Blender ; Pokorný Pavel, BEN, 2006. info
- Výukové metody
- seminář, cvičení, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
- Metody hodnocení
- analýza výsledků činnosti studenta 33%
projekt, profesní výkon 33%
docházka 34%
DAALX31 3D grafika
Divadelní fakultaléto 2021
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Tomáš Gruna (přednášející)
- Garance
- Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 14:30–15:15 304, Po 15:15–16:00 304
- Předpoklady
- Student dokončil předmět Základy práce na PC a s médii nebo předmět Grafika na PC.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní management a technologie (program DIFA, Div_Pro:B)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Scénografie (program DIFA, B-DRAUM)
- Scénografie (program DIFA, Sce_Sd:B)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je studenta naučit studenta texturovat 3D objekty, efektivního renderování a zejména hledání vlastního pojetí 3D vizualizace.
Aktivní přístup k individuálnímu rozvoji 3D vizualizace dle zaměření oboru. - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit pokročilé 3D objekty a scény ve volně šiřitelném programu např. Blender 3D
- schopen pracovat se světlem v 3D prostředí programu např. Blender 3D
- schopen jednoduchých a mírně pokročilých texturování v renderovacím enginu CYCLES RENDER (nodový systém)
- vizualizace interiéru a exteriéru
- efektivně renderovat do různých typů formátů - Osnova
- nastavení cycles render
- node system
- pokročilé modifiers
- UV mapping
- Vertex paint
- Texture paint
- Bump mapping / Normal mapping / Displacement
- typy a užití emitterů
- nastavení kvality výstupní vizualizace
- nastavení cycles render
- Literatura
- doporučená literatura
- https://www.blendernation.com/category/education/tutorials/
- https://www.blendernation.com/category/store/training-videos-store/
- https://www.youtube.com/user/blendercookie
- Blender 3D By Example -- Romain Caudron, Pierre-Armand Nicq 2015
- Blender ; Pokorný Pavel, BEN, 2006. info
- Výukové metody
- seminář, cvičení, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
- Metody hodnocení
- analýza výsledků činnosti studenta 33%
projekt, profesní výkon 33%
docházka 34%
DAALX31 3D grafika
Divadelní fakultaléto 2020
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Tomáš Gruna (přednášející)
- Garance
- Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 14:30–16:00 304
- Předpoklady
- Student dokončil předmět Základy práce na PC a s médii nebo předmět Grafika na PC.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Scénografie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je studenta naučit studenta texturovat 3D objekty, efektivního renderování a zejména hledání vlastního pojetí 3D vizualizace.
Aktivní přístup k individuálnímu rozvoji 3D vizualizace dle zaměření oboru. - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit pokročilé 3D objekty a scény ve volně šiřitelném programu např. Blender 3D
- schopen pracovat se světlem v 3D prostředí programu např. Blender 3D
- schopen jednoduchých a mírně pokročilých texturování v renderovacím enginu CYCLES RENDER (nodový systém)
- vizualizace interiéru a exteriéru
- efektivně renderovat do různých typů formátů - Osnova
- nastavení cycles render
- node system
- pokročilé modifiers
- UV mapping
- Vertex paint
- Texture paint
- Bump mapping / Normal mapping / Displacement
- typy a užití emitterů
- nastavení kvality výstupní vizualizace
- nastavení cycles render
- Literatura
- doporučená literatura
- https://www.blendernation.com/category/education/tutorials/
- https://www.blendernation.com/category/store/training-videos-store/
- https://www.youtube.com/user/blendercookie
- Blender 3D By Example -- Romain Caudron, Pierre-Armand Nicq 2015
- Blender ; Pokorný Pavel, BEN, 2006. info
- Výukové metody
- seminář, cvičení, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
- Metody hodnocení
- analýza výsledků činnosti studenta 33%
projekt, profesní výkon 33%
docházka 34%
DAALX31 3D grafika
Divadelní fakultaléto 2019
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Tomáš Gruna (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Silva Macková
Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 14:30–16:30 304
- Předpoklady
- EVER( DAAZX31 3D grafika )
Student dokončil předmět Základy práce na PC a s médii nebo předmět Grafika na PC. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy tvorby 3D objektů ve volně šiřitelném programu Blender 3D Student bude schopen vytvořit jednoduché a pokročilé 3D předměty, umístit je do 3D prostředí a vytvořit 3D vizualizaci pro prezentaci. Student bude schopen se orientovat v základních a pokročilých funkcích volně šiřitelného vizualizačního programu Blender3D. Student bude způsobilý pro tvorbu jednoduchých a středně pokročilých 3D vizualizací.
- Osnova
- Základy prostředí Blendru 3D Základy modelování Základy přípravy objektu pro 3D tisk. Práce se světlem (cycle render)
- Literatura
- doporučená literatura
- https://www.blendernation.com/category/education/tutorials/
- https://www.blendernation.com/category/store/training-videos-store/
- https://www.youtube.com/user/blendercookie
- Blender 3D By Example -- Romain Caudron, Pierre-Armand Nicq 2015
- Blender ; Pokorný Pavel, BEN, 2006. info
- Výukové metody
- seminář, cvičení, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
- Metody hodnocení
- analýza výsledků činnosti studenta 33%
projekt, profesní výkon 33%
docházka 34%
DAALX31 3D grafika
Divadelní fakultaléto 2018
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Tomáš Gruna (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Silva Macková
Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 14:30–16:00 304
- Předpoklady
- EVER( DAAZX31 3D grafika )
Student dokončil předmět Základy práce na PC a s médii nebo předmět Grafika na PC. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Scénografie (program DIFA, B-DRAUM)
- Scénografie (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy tvorby 3D objektů ve volně šiřitelném programu Blender 3D Student bude schopen vytvořit jednoduché a pokročilé 3D předměty, umístit je do 3D prostředí a vytvořit 3D vizualizaci pro prezentaci. Student bude schopen se orientovat v základních a pokročilých funkcích volně šiřitelného vizualizačního programu Blender3D. Student bude způsobilý pro tvorbu jednoduchých a středně pokročilých 3D vizualizací.
- Osnova
- Základy prostředí Blendru 3D Základy modelování Základy přípravy objektu pro 3D tisk. Práce se světlem (cycle render)
- Literatura
- doporučená literatura
- https://www.blendernation.com/category/education/tutorials/
- https://www.blendernation.com/category/store/training-videos-store/
- https://www.youtube.com/user/blendercookie
- Blender 3D By Example -- Romain Caudron, Pierre-Armand Nicq 2015
- Blender ; Pokorný Pavel, BEN, 2006. info
- Výukové metody
- seminář, cvičení, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
- Metody hodnocení
- analýza výsledků činnosti studenta 33%
projekt, profesní výkon 33%
docházka 34%
DAALX31 3D grafika
Divadelní fakultaléto 2017
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Tomáš Gruna (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Silva Macková
Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 10:15–11:45 304
- Předpoklady
- EVER( DAAZX31 3D grafika )
Student dokončil předmět Základy práce na PC a s médii nebo předmět Grafika na PC. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Scénografie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy tvorby 3D objektů ve volně šiřitelném programu Blender 3D Student bude schopen vytvořit jednoduché a pokročilé 3D předměty, umístit je do 3D prostředí a vytvořit 3D vizualizaci pro prezentaci. Student bude schopen se orientovat v základních a pokročilých funkcích volně šiřitelného vizualizačního programu Blender3D. Student bude způsobilý pro tvorbu jednoduchých a středně pokročilých 3D vizualizací.
- Osnova
- Základy prostředí Blendru 3D Základy modelování Základy přípravy objektu pro 3D tisk. Práce se světlem (cycle render)
- Literatura
- doporučená literatura
- https://www.blendernation.com/category/education/tutorials/
- https://www.blendernation.com/category/store/training-videos-store/
- https://www.youtube.com/user/blendercookie
- Blender 3D By Example -- Romain Caudron, Pierre-Armand Nicq 2015
- Blender ; Pokorný Pavel, BEN, 2006. info
- Výukové metody
- seminář, cvičení, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
- Metody hodnocení
- analýza výsledků činnosti studenta 33%
projekt, profesní výkon 33%
docházka 34%
DAALX31 3D grafika
Divadelní fakultaléto 2016
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Tomáš Gruna (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Silva Macková
Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 10:15–11:45 304, kromě Út 12. 4. až So 16. 4.
- Předpoklady
- EVER( DAAZX31 3D grafika )
Student dokončil předmět Základy práce na PC a s médii nebo předmět Grafika na PC. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy tvorby 3D objektů ve volně šiřitelném programu Blender 3D Student bude schopen vytvořit jednoduché a pokročilé 3D předměty, umístit je do 3D prostředí a vytvořit 3D vizualizaci pro prezentaci. Student bude schopen se orientovat v základních a pokročilých funkcích volně šiřitelného vizualizačního programu Blender3D. Student bude způsobilý pro tvorbu jednoduchých a středně pokročilých 3D vizualizací.
- Osnova
- Základy prostředí Blendru 3D Základy modelování Základy přípravy objektu pro 3D tisk. Práce se světlem (cycle render)
- Literatura
- Blender ; Pokorný Pavel, BEN, 2006. info
- Výukové metody
- seminář, cvičení, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
- Metody hodnocení
- analýza výsledků činnosti studenta 33%
projekt, profesní výkon 33%
docházka 34%
DAALX31 3D grafika
Divadelní fakultaléto 2015
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Tomáš Gruna (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Silva Macková
Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DAAZX31 3D grafika )
Student dokončil předmět Základy práce na PC a s médii nebo předmět Grafika na PC. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy tvorby 3D objektů ve volně šiřitelném programu Blender 3D Student bude schopen vytvořit jednoduché a pokročilé 3D předměty, umístit je do 3D prostředí a vytvořit 3D vizualizaci pro prezentaci. Student bude schopen se orientovat v základních a pokročilých funkcích volně šiřitelného vizualizačního programu Blender3D. Student bude způsobilý pro tvorbu jednoduchých a středně pokročilých 3D vizualizací.
- Osnova
- Základy prostředí Blendru 3D Základy modelování Základy přípravy objektu pro 3D tisk. Práce se světlem (cycle render)
- Literatura
- Blender ; Pokorný Pavel, BEN, 2006. info
- Výukové metody
- seminář, cvičení, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
- Metody hodnocení
- analýza výsledků činnosti studenta 33%
projekt, profesní výkon 33%
docházka 34%
- Statistika zápisu (léto 2024, nejnovější)