HF1020z Multimedia creation IV

Faculty of Music
Winter 2025
Extent and Intensity
0/4/10. 10 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Richard Fajnor (lecturer)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (lecturer)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Richard Fajnor
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
úspěšné absolvování třetího ročníku studia ve studijním programu Multimediální tvorba
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Komplexní umělecké využití vztahu mezi hudbou a společností nebo veřejným prostorem a jeho intimním prožíváním

Cíle předmětu:
Seznámení studentů s novými výsledky permanentního vývoje ve vědě a v různých oblastech nových technologií.
Návrh a případné vytvoření multimediálního díla reagujícího na aktuální situaci a vycházejícího z těchto vztahů s využitím prostředků dalších uměleckých druhů a strategií nastudovaných v předchozích semestrech. Návrh bakalářského absolventského multimediálního výkonu/díla (projekt, kompozice, realizace ve veřejném prostoru a pod.) reagujícího na zadání bakalářské práce.
Learning outcomes (in Czech)
Student po absolvování předmětu prokazuje základní:
dovednosti:
- volit adekvátní formy a výrazové prostředky pro naplnění svého tvůrčího záměru,
- využívat různé základní i pokročilejší postupy při práci s technologiemi a produkčními i kreativními programy,
- používat postupy týmové práce,
- je schopen vytvořit projekt nebo autonomní multimediální dílo současného umění,
znalosti:
- profesního slovníku včetně cizího jazyka a orientace na odbornou terminologii,
- instrumentálních možností hudebních nástrojů a nejrůznějších obsazení, materiálů a jejich použití, technologií a přístrojů pro postprodukci a prezentaci výstupů,
- je informován o různých tvůrčích postupech a principech umělecké tvorby a je schopen vytvořit prototyp nebo hotové umělecké dílo,
- dějin hudebního, výtvarného a mediálního umění, společenských kontextů a vývoje uměleckých směrů, nejznámějších děl a výkonů československé i světové scény,
Kompetence:
- koordinovat základní produkční kroky pro finalizaci definitivní podoby uměleckého díla,
- formulovat problém, volit a obhájit svůj vlastní interpretační názor,
- je schopen systematického plánování a zvládá základní organizaci své práce,
- pracovat v týmu a efektivně komunikovat s jeho členy,
- je schopen pracovat s časem, systematicky plánovat svou práci a zvládá její základní organizaci a administraci.
Syllabus (in Czech)
Osnova a výuková témata:
- intimní kontra veřejné
- rozhodování a volba specifických forem pro realizaci multimediálního představení (komorní opera, multimediální koncert
- společnost v umění a umění ve společnosti, princip kultury a její funkce v civilizační struktuře různých společenství – sociologické, politické, ekologické, filozofické, psychologické a zejména etické kontexty
- umělecké, komunitní, společenské, světové kontexty - aktuální trendy, tradiční postupy a směry lidských koncepcí sebeaktualizace ovlivňující konkrétní práci studenta
- umělecké, komunitní, společenské, světové kontexty – aktuální tendence a nové směry
- analýza, reflexe a hodnocení předcházejících komplexních realizací školních děl a následné zpřesnění bakalářského konceptu
- stylizace a autenticita - hledání osobního tvůrčího programu - univerzalizace osobní životní cesty, individuální mytologie, mediální mýtus, konzumní rituály, moderní hrdinové jako produkt masových mediálních modelací a používání informací
Literature
    required literature
  • Zuidervaart Lambert: „Umění a sociální transformace“, FUD UJEP Ústí nad Labem, 2015, ISBN 978-80-7414-979-5
  • LaBelle Brandon: „Background Noise/ Perspectives on Sound Art“, Bloomsbury, London, 2015, ISBN 978-1-62892-352-0
    not specified
  • Leopoldseder Hannes, Schöpf Christine, Stocker Gerfried: „Total Recall/The Evolution of Memory“, Hatje Cantz Verlag, Ars Electronica Linz, 2013, ISBN 978-3-7757-3630-5
  • Vega A., Weibel P., Zielinski S. (ed.): „Dia-Logos“, Art Lab, ZKM Karlsruhe, 2018, ISBN 978-1-5179-0609-2
  • Virilio P.: Informatická bomba, Pavel Mervart, 2004, ISBN 80-86818-04-7
  • Goodman N.: Jazyky umění / Nástin teorie symbolů, Academia, 2007, ISBN 978-80-200-1519-8
Teaching methods (in Czech)
osobní konzultace + individuální práce studenta na praktických výstupech - 4+10 hod.

Za semestr bude posuzován zejména návrh, koncepce a stav rozpracovanosti bakalářského absolventského výkonu/díla.
Vzhledem k tvůrčí povaze předmětu – autorské tvorbě uměleckých děl - není časová osnova uvedena.
Assessment methods (in Czech)
Klauzurní komisionální zkouška - posouzení případných autorských semestrálních a klauzurních realizací a míru rozpracovanosti bakalářského projektu.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on completion of the course: klauzurní zkouška
The course is taught every week.
The course is also listed under the following terms Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2025/HF1020z