HF:HF1020z Multimedia creation IV - Course Information
HF1020z Multimedia creation IV
Faculty of MusicWinter 2025
- Extent and Intensity
- 0/4/10. 10 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Richard Fajnor (lecturer)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (lecturer)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Richard Fajnor
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- úspěšné absolvování třetího ročníku studia ve studijním programu Multimediální tvorba
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Multimedial Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Multimedia Creation (programme HF, Komp:B)
- Course objectives (in Czech)
- Komplexní umělecké využití vztahu mezi hudbou a společností nebo veřejným prostorem a jeho intimním prožíváním
Cíle předmětu:
Seznámení studentů s novými výsledky permanentního vývoje ve vědě a v různých oblastech nových technologií.
Návrh a případné vytvoření multimediálního díla reagujícího na aktuální situaci a vycházejícího z těchto vztahů s využitím prostředků dalších uměleckých druhů a strategií nastudovaných v předchozích semestrech. Návrh bakalářského absolventského multimediálního výkonu/díla (projekt, kompozice, realizace ve veřejném prostoru a pod.) reagujícího na zadání bakalářské práce. - Learning outcomes (in Czech)
- Student po absolvování předmětu prokazuje základní:
dovednosti:
- volit adekvátní formy a výrazové prostředky pro naplnění svého tvůrčího záměru,
- využívat různé základní i pokročilejší postupy při práci s technologiemi a produkčními i kreativními programy,
- používat postupy týmové práce,
- je schopen vytvořit projekt nebo autonomní multimediální dílo současného umění,
znalosti:
- profesního slovníku včetně cizího jazyka a orientace na odbornou terminologii,
- instrumentálních možností hudebních nástrojů a nejrůznějších obsazení, materiálů a jejich použití, technologií a přístrojů pro postprodukci a prezentaci výstupů,
- je informován o různých tvůrčích postupech a principech umělecké tvorby a je schopen vytvořit prototyp nebo hotové umělecké dílo,
- dějin hudebního, výtvarného a mediálního umění, společenských kontextů a vývoje uměleckých směrů, nejznámějších děl a výkonů československé i světové scény,
Kompetence:
- koordinovat základní produkční kroky pro finalizaci definitivní podoby uměleckého díla,
- formulovat problém, volit a obhájit svůj vlastní interpretační názor,
- je schopen systematického plánování a zvládá základní organizaci své práce,
- pracovat v týmu a efektivně komunikovat s jeho členy,
- je schopen pracovat s časem, systematicky plánovat svou práci a zvládá její základní organizaci a administraci. - Syllabus (in Czech)
- Osnova a výuková témata:
- intimní kontra veřejné
- rozhodování a volba specifických forem pro realizaci multimediálního představení (komorní opera, multimediální koncert
- společnost v umění a umění ve společnosti, princip kultury a její funkce v civilizační struktuře různých společenství – sociologické, politické, ekologické, filozofické, psychologické a zejména etické kontexty
- umělecké, komunitní, společenské, světové kontexty - aktuální trendy, tradiční postupy a směry lidských koncepcí sebeaktualizace ovlivňující konkrétní práci studenta
- umělecké, komunitní, společenské, světové kontexty – aktuální tendence a nové směry
- analýza, reflexe a hodnocení předcházejících komplexních realizací školních děl a následné zpřesnění bakalářského konceptu
- stylizace a autenticita - hledání osobního tvůrčího programu - univerzalizace osobní životní cesty, individuální mytologie, mediální mýtus, konzumní rituály, moderní hrdinové jako produkt masových mediálních modelací a používání informací - Literature
- required literature
- Zuidervaart Lambert: „Umění a sociální transformace“, FUD UJEP Ústí nad Labem, 2015, ISBN 978-80-7414-979-5
- LaBelle Brandon: „Background Noise/ Perspectives on Sound Art“, Bloomsbury, London, 2015, ISBN 978-1-62892-352-0
- not specified
- Leopoldseder Hannes, Schöpf Christine, Stocker Gerfried: „Total Recall/The Evolution of Memory“, Hatje Cantz Verlag, Ars Electronica Linz, 2013, ISBN 978-3-7757-3630-5
- Vega A., Weibel P., Zielinski S. (ed.): „Dia-Logos“, Art Lab, ZKM Karlsruhe, 2018, ISBN 978-1-5179-0609-2
- Virilio P.: Informatická bomba, Pavel Mervart, 2004, ISBN 80-86818-04-7
- Goodman N.: Jazyky umění / Nástin teorie symbolů, Academia, 2007, ISBN 978-80-200-1519-8
- Teaching methods (in Czech)
- osobní konzultace + individuální práce studenta na praktických výstupech - 4+10 hod.
Za semestr bude posuzován zejména návrh, koncepce a stav rozpracovanosti bakalářského absolventského výkonu/díla.
Vzhledem k tvůrčí povaze předmětu – autorské tvorbě uměleckých děl - není časová osnova uvedena. - Assessment methods (in Czech)
- Klauzurní komisionální zkouška - posouzení případných autorských semestrálních a klauzurních realizací a míru rozpracovanosti bakalářského projektu.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on completion of the course: klauzurní zkouška
The course is taught every week.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2025/HF1020z