HF1021z Multimediální tvorba - abs. projekt

Hudební fakulta
zima 2024
Rozsah
0/2/8. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Richard Fajnor (cvičící)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (cvičící)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Richard Fajnor
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
úspěšné absolvování předchozích tří let studia v bakalářském studijním programu Multimediální tvorba
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíle předmětu:
- ověřit u budoucího absolventa stav rozvoje jeho individuálních schopností a kompetencí pro vývoj autonomního originálního autorského díla absolventského projektu,
- zhodnotit míru rozpracovanosti a pokroku v přípravě absolventského výlonu/díla.
Budoucí absolvent bakalářského stupně si, s ohledem na specifické zaměření jeho osobního tvůrčího programu a dle jeho předem formulovaného tvůrčího záměru, ověří své schopnosti a míru pokročilosti v profesním využití teoretických znalostí a řemeslných dovedností, používaných při volbě výrazových prostředků, tvůrčích metod a technologických postupů, získaných v průběhu celého dosavadního studia. Důraz je kladen na vlastní autentický tvůrčí přístup, vedoucí k budoucí samostatné umělecké praxi.
Výstupy z učení
výstupy:
Realizace návrhu a prototypu nebo dílčí časti realizace multimediálního absolventského výkonu/projektu/díla.
Při jeho předvedení student prokáže pokročilost dovednosti písemně zpracovat, prezentovat, zdokumentovat a vyhodnotit své praktické výkony. Efektivně využívá znalost nejrůznějších stylů soudobé tvorby a dovede využívat nejrůznější pokročilé produkční i prezentační technologické postupy z oblasti multimediální tvorby pro artikulaci svých záměrů.
Dále prokáže také adekvátní znalosti v oblasti historie a teorie českého a světového umění.
Je schopen sledovat aktuální trendy ve svém oboru a umí je začlenit do svého profesního rozvoje a připravit projekt autonomní a svébytné kompozice.
Výuka rovněž podporuje schopnost efektivně komunikovat odborné postoje v rámci písemného i verbálního projevu, dokládající používání kritického myšlení a sebereflexe.
Osnova
  • Osnova:
    Individuální program konzultací s využitím případných expertních vhledů odborníků z praxe.
    Příprava výsledného tvaru pro závěrečné předvedení díla za účasti dalších pedagogů a odborných zaměstnanců školy.
    Systematická práce na bakalářském absolventském projektu komplexního uměleckého výkonu/díla multimediálního charakteru k stanovenému zadání závěrečné kvalifikační práce.
Literatura
    povinná literatura
  • Hayes, Nicky. Psychologie týmové práce : strategie efektivního vedení týmu.Praha : Portál, 2005. ISBN: 80-7178-983-6. info
  • McLuhan, M.: Člověk, média a elektronická kultura, Jota, Brno, 2000. info
  • Reifová I. a kol.: "Slovník mediální komunikace", Portál Praha, 2004. info
  • Schellman a kol.: Média/ základní pojmy, návrhy, výroba - Europa Sobotáles, 2004. info
    doporučená literatura
  • Bolter, Jay David - Grusin, Richard. Remediation :understanding new media. 1st MIT Press pbk. ed. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2000. xi, 295 s. ISBN 0-262-52279-9. The digital dialectic : new essays on new media. Edited by Peter Lunenfeld. 3rd printing. Cambridge, Massachusetts : MIT Press, 2001. xxi, 298 s. ISBN 0-262-12213-8. info
  • New Media Poetics: Contexts, Technotexts and Theories. Edited by A. Morris, Thomas Swiss, The MIT Press, Cambridge, MA 2006,. info
    neurčeno
  • Zálešák, J.: Umění spolupráce, AVU, Praha, 2011
Výukové metody
osobní konzultace + individuální práce studenta na praktických výstupech - 2+8 hod.
Metody hodnocení
klasifikovaný zápočet
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/HF1021z