HF:HF1020z Multimediální tvorba IV - Informace o předmětu
HF1020z Multimediální tvorba IV
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/4/10. 10 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Richard Fajnor (přednášející)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (přednášející)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Richard Fajnor
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- úspěšné absolvování třetího ročníku studia ve studijním programu Multimediální tvorba
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Multimediální kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Komplexní umělecké využití vztahu mezi hudbou a společností nebo veřejným prostorem a jeho intimním prožíváním
Cíle předmětu:
Seznámení studentů s novými výsledky permanentního vývoje ve vědě a v různých oblastech nových technologií.
Návrh a případné vytvoření multimediálního díla reagujícího na aktuální situaci a vycházejícího z těchto vztahů s využitím prostředků dalších uměleckých druhů a strategií nastudovaných v předchozích semestrech. Návrh bakalářského absolventského multimediálního výkonu/díla (projekt, kompozice, realizace ve veřejném prostoru a pod.) reagujícího na zadání bakalářské práce. - Výstupy z učení
- Student po absolvování předmětu prokazuje základní:
dovednosti:
- volit adekvátní formy a výrazové prostředky pro naplnění svého tvůrčího záměru,
- využívat různé základní i pokročilejší postupy při práci s technologiemi a produkčními i kreativními programy,
- používat postupy týmové práce,
- je schopen vytvořit projekt nebo autonomní multimediální dílo současného umění,
znalosti:
- profesního slovníku včetně cizího jazyka a orientace na odbornou terminologii,
- instrumentálních možností hudebních nástrojů a nejrůznějších obsazení, materiálů a jejich použití, technologií a přístrojů pro postprodukci a prezentaci výstupů,
- je informován o různých tvůrčích postupech a principech umělecké tvorby a je schopen vytvořit prototyp nebo hotové umělecké dílo,
- dějin hudebního, výtvarného a mediálního umění, společenských kontextů a vývoje uměleckých směrů, nejznámějších děl a výkonů československé i světové scény,
Kompetence:
- koordinovat základní produkční kroky pro finalizaci definitivní podoby uměleckého díla,
- formulovat problém, volit a obhájit svůj vlastní interpretační názor,
- je schopen systematického plánování a zvládá základní organizaci své práce,
- pracovat v týmu a efektivně komunikovat s jeho členy,
- je schopen pracovat s časem, systematicky plánovat svou práci a zvládá její základní organizaci a administraci. - Osnova
- Osnova a výuková témata:
- intimní kontra veřejné
- rozhodování a volba specifických forem pro realizaci multimediálního představení (komorní opera, multimediální koncert
- společnost v umění a umění ve společnosti, princip kultury a její funkce v civilizační struktuře různých společenství – sociologické, politické, ekologické, filozofické, psychologické a zejména etické kontexty
- umělecké, komunitní, společenské, světové kontexty - aktuální trendy, tradiční postupy a směry lidských koncepcí sebeaktualizace ovlivňující konkrétní práci studenta
- umělecké, komunitní, společenské, světové kontexty – aktuální tendence a nové směry
- analýza, reflexe a hodnocení předcházejících komplexních realizací školních děl a následné zpřesnění bakalářského konceptu
- stylizace a autenticita - hledání osobního tvůrčího programu - univerzalizace osobní životní cesty, individuální mytologie, mediální mýtus, konzumní rituály, moderní hrdinové jako produkt masových mediálních modelací a používání informací
- Osnova a výuková témata:
- Literatura
- povinná literatura
- Zuidervaart Lambert: „Umění a sociální transformace“, FUD UJEP Ústí nad Labem, 2015, ISBN 978-80-7414-979-5
- LaBelle Brandon: „Background Noise/ Perspectives on Sound Art“, Bloomsbury, London, 2015, ISBN 978-1-62892-352-0
- neurčeno
- Leopoldseder Hannes, Schöpf Christine, Stocker Gerfried: „Total Recall/The Evolution of Memory“, Hatje Cantz Verlag, Ars Electronica Linz, 2013, ISBN 978-3-7757-3630-5
- Vega A., Weibel P., Zielinski S. (ed.): „Dia-Logos“, Art Lab, ZKM Karlsruhe, 2018, ISBN 978-1-5179-0609-2
- Virilio P.: Informatická bomba, Pavel Mervart, 2004, ISBN 80-86818-04-7
- Goodman N.: Jazyky umění / Nástin teorie symbolů, Academia, 2007, ISBN 978-80-200-1519-8
- Výukové metody
- osobní konzultace + individuální práce studenta na praktických výstupech - 4+10 hod.
Za semestr bude posuzován zejména návrh, koncepce a stav rozpracovanosti bakalářského absolventského výkonu/díla.
Vzhledem k tvůrčí povaze předmětu – autorské tvorbě uměleckých děl - není časová osnova uvedena. - Metody hodnocení
- Klauzurní komisionální zkouška - posouzení případných autorských semestrálních a klauzurních realizací a míru rozpracovanosti bakalářského projektu.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: klauzurní zkouška
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/HF1020z