HF1020z Multimediální tvorba IV

Hudební fakulta
zima 2024
Rozsah
0/4/10. 10 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Richard Fajnor (přednášející)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (přednášející)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Richard Fajnor
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
úspěšné absolvování třetího ročníku studia ve studijním programu Multimediální tvorba
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Komplexní umělecké využití vztahu mezi hudbou a společností nebo veřejným prostorem a jeho intimním prožíváním

Cíle předmětu:
Seznámení studentů s novými výsledky permanentního vývoje ve vědě a v různých oblastech nových technologií.
Návrh a případné vytvoření multimediálního díla reagujícího na aktuální situaci a vycházejícího z těchto vztahů s využitím prostředků dalších uměleckých druhů a strategií nastudovaných v předchozích semestrech. Návrh bakalářského absolventského multimediálního výkonu/díla (projekt, kompozice, realizace ve veřejném prostoru a pod.) reagujícího na zadání bakalářské práce.
Výstupy z učení
Student po absolvování předmětu prokazuje základní:
dovednosti:
- volit adekvátní formy a výrazové prostředky pro naplnění svého tvůrčího záměru,
- využívat různé základní i pokročilejší postupy při práci s technologiemi a produkčními i kreativními programy,
- používat postupy týmové práce,
- je schopen vytvořit projekt nebo autonomní multimediální dílo současného umění,
znalosti:
- profesního slovníku včetně cizího jazyka a orientace na odbornou terminologii,
- instrumentálních možností hudebních nástrojů a nejrůznějších obsazení, materiálů a jejich použití, technologií a přístrojů pro postprodukci a prezentaci výstupů,
- je informován o různých tvůrčích postupech a principech umělecké tvorby a je schopen vytvořit prototyp nebo hotové umělecké dílo,
- dějin hudebního, výtvarného a mediálního umění, společenských kontextů a vývoje uměleckých směrů, nejznámějších děl a výkonů československé i světové scény,
Kompetence:
- koordinovat základní produkční kroky pro finalizaci definitivní podoby uměleckého díla,
- formulovat problém, volit a obhájit svůj vlastní interpretační názor,
- je schopen systematického plánování a zvládá základní organizaci své práce,
- pracovat v týmu a efektivně komunikovat s jeho členy,
- je schopen pracovat s časem, systematicky plánovat svou práci a zvládá její základní organizaci a administraci.
Osnova
  • Osnova a výuková témata:
    - intimní kontra veřejné
    - rozhodování a volba specifických forem pro realizaci multimediálního představení (komorní opera, multimediální koncert
    - společnost v umění a umění ve společnosti, princip kultury a její funkce v civilizační struktuře různých společenství – sociologické, politické, ekologické, filozofické, psychologické a zejména etické kontexty
    - umělecké, komunitní, společenské, světové kontexty - aktuální trendy, tradiční postupy a směry lidských koncepcí sebeaktualizace ovlivňující konkrétní práci studenta
    - umělecké, komunitní, společenské, světové kontexty – aktuální tendence a nové směry
    - analýza, reflexe a hodnocení předcházejících komplexních realizací školních děl a následné zpřesnění bakalářského konceptu
    - stylizace a autenticita - hledání osobního tvůrčího programu - univerzalizace osobní životní cesty, individuální mytologie, mediální mýtus, konzumní rituály, moderní hrdinové jako produkt masových mediálních modelací a používání informací
Literatura
    povinná literatura
  • Zuidervaart Lambert: „Umění a sociální transformace“, FUD UJEP Ústí nad Labem, 2015, ISBN 978-80-7414-979-5
  • LaBelle Brandon: „Background Noise/ Perspectives on Sound Art“, Bloomsbury, London, 2015, ISBN 978-1-62892-352-0
    neurčeno
  • Leopoldseder Hannes, Schöpf Christine, Stocker Gerfried: „Total Recall/The Evolution of Memory“, Hatje Cantz Verlag, Ars Electronica Linz, 2013, ISBN 978-3-7757-3630-5
  • Vega A., Weibel P., Zielinski S. (ed.): „Dia-Logos“, Art Lab, ZKM Karlsruhe, 2018, ISBN 978-1-5179-0609-2
  • Virilio P.: Informatická bomba, Pavel Mervart, 2004, ISBN 80-86818-04-7
  • Goodman N.: Jazyky umění / Nástin teorie symbolů, Academia, 2007, ISBN 978-80-200-1519-8
Výukové metody
osobní konzultace + individuální práce studenta na praktických výstupech - 4+10 hod.

Za semestr bude posuzován zejména návrh, koncepce a stav rozpracovanosti bakalářského absolventského výkonu/díla.
Vzhledem k tvůrčí povaze předmětu – autorské tvorbě uměleckých děl - není časová osnova uvedena.
Metody hodnocení
Klauzurní komisionální zkouška - posouzení případných autorských semestrálních a klauzurních realizací a míru rozpracovanosti bakalářského projektu.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: klauzurní zkouška
Výuka probíhá každý týden.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/HF1020z