HF:H60232z Methodology II - Course Information
H60232z Methodology II
Faculty of MusicWinter 2024
- Extent and Intensity
- 1/0/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. Mgr. Vladislav Bláha, ArtD. (lecturer)
MgA. Matěj Freml, Ph.D. (lecturer)
Patrick Vacík, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- prof. Mgr. Vladislav Bláha, ArtD.
String Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: String Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 9:30–20:00 007
- Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování předmětu H60229 - Metodika I
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Guitar (programme HF, Hstru:B)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je:
a) nabídnout celkový přehled metodických postupů výuky na ZUŠ a konzervatořích
b) popsat základní a následné metodické postupy výuky technických problematik spojených s nástrojem, tzn. tvorba tónu, výrazové prostředky, zvukové efekty
c) osvojení komunikačních a motivačních metod pro práci se žáky - Learning outcomes (in Czech)
- Student po absolvování předmětu bude schopen:
a) vysvětlit provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění, správné využití těchto aspektů při interpretaci
b} popsat výrazové prostředky a jejich použití ve skladbách různého stylového či slohového období
c} popsat označení a využití zvukových efektů ve skladbách 20. a 21. století
d) předvést vlastní přehled o kytarové literatuře z metodického hlediska, její rozdělení pro žáky na ZUŠ, konzervatořích a vysokých hudebních školách - Syllabus (in Czech)
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění
- Výrazové prostředky a jejich použití
- Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci
- Práce na rozvoji vlastních schopností
- Zvukové efekty
- Kytarové školy - autoři, využití v praxi na našich školách
- Literature
- recommended literature
- Pujol, E.: Dilema o tvoření tónu na kytaru, Ed.Musiciones, Madrid 1958
- Capponi, V. - Novák, T.: Sám sobě psychologem, Grada, Praha, 1992 B.M.Těplov: Psychologie hudebních schopností, Supraphon 1968
- Köhler, J.: Umění kytarové hry, Panton, Praha, 1984
- Havasová, K. : Nebojte se trémy. Editio Supraphon, Praha 1990
- Carlevaro, A.: Schule der Gitarre, ed. Chanterelle, ECH716, Heidelberg, 2001
- not specified
- Další doplňková literatura o józe, o psychohygieně a o psychologii, např.:
- Votava, J.: Jóga očima lékařů, Avicenum Praha 1988
- Sláma, J.: Jóga - kurzy, epa, Emil Pásek, Brno 1994
- Paramhasnsa Svámí Mahešvaránanda: Jóga v denním životě, TJ Geofyzika, Brno 1998
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet, SZZ
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/H60232z