H60197Bz Composition II

Faculty of Music
Winter 2024
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Zbyněk Matějů (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 13:30–14:15 116/3, Mon 17:40–18:25 114
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60195Bl Kompozice scénické a filmové hudby I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je rozšíření znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým a praktickým vybavením pro činnost skladatele scénické a filmové hudby o specifické rysy tvorby scénické hudby pro divadelní inscenace a aplikace cyklických hudebních forem.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• na vyšší úrovni kompozičně využít současné i historické hudební formy,
• vhledu do problematiky přípravy divadelní inscenace,
• zkomponovat rozsáhlejší skladbu pro komorní soubor na základě cyklických forem a se schopností navodit různé výrazové polohy.
Syllabus (in Czech)
  • Možnosti práce se současnými a historickými hudebními formami v rámci filmové a scénické hudby (cyklické formy, variace, suita, sonáta atd.).
  • Exkurze do divadelního prostředí ve fázi přípravy nové inscenace.
  • Analýza existujících děl s autorským komentářem (teoretické návrhy alternativních řešení), základní přehled možností kompozičních řešení.
  • Vytvoření rozsáhlejší kompozice pro ansámbl s možností využití ve filmu nebo inscenaci; kompozice by měla být cyklická (např. suita atd.) a měla by obsahovat různorodé hudební atmosféry.
Literature
  • WALUS, Bartolomiej P. A New Modular Approach to the Composition of Film Music. [online]. Adelaide: University of Adelaide, 2012 [cit. 18. 12. 2018]. Dostupné z: https://digital.library.adelaide.edu.au/dspace/bitstream/2440/84425/8/02wholev1.pdf
  • ŠTĚDROŇ, Miloš: Josef Berg. Skladatel mezi hudbou, divadlem a literaturou. Brno: Masarykova univerzita, 1992. ISBN: 8021005432.
  • JOHNSON, Tom. Other Harmony: Beyond Tonal and Atonal Perfect. Paris, New York: Editions 75 & Two-Eighteen Press, 2014. ISBN 978-2907200028.
  • STUCKENSCHNIDT, Hans Heinz. Musik des 20. Jahrhunderts. Wien, 1979, s. 194-204.
  • SONNENSCHEIN, David. The Expressive Power of Music, Voice and Sound Effects in Cinema. Michael Wiese Productions, 2001. ISBN 978- 0941188265.
  • TENNEY, James. From Scratch: Writings in Music Theory. Chicago: University of Illinois Press, 2015. ISBN 978-0-252-09667-9.
  • CARROLL, Noel. Film, Emotion, and Genre. In: PLANTINGA, Carl, SMITH, Greg M. (eds). Passionate Views: Film Cognition, and Emotion. Baltimore: The Johns Hopkins University Press, 1999. ISBN 0801860113.
  • ŠÍP, Ladislav. Nahrávání a reprodukovaná hudba. Praha: Státní hudební vydavatelství, 1961.
  • CHALOUPKOVÁ, Helena, HOLÝ, Petr. Autorský zákon. Praha: C. H. Beck, 2017. EAN 9788074006715.
  • FORRÓ, Daniel. Domácí nahrávací studio. Praha: Grada, 1996.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/H60197Bz