HF:H60197Bz Composition II - Course Information
H60197Bz Composition II
Faculty of MusicWinter 2024
- Extent and Intensity
- 0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Mgr. Zbyněk Matějů (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 13:30–14:15 116/3, Mon 17:40–18:25 114
- Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování předmětu H60195Bl Kompozice scénické a filmové hudby I.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Film and Scenic music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je rozšíření znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým a praktickým vybavením pro činnost skladatele scénické a filmové hudby o specifické rysy tvorby scénické hudby pro divadelní inscenace a aplikace cyklických hudebních forem.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• na vyšší úrovni kompozičně využít současné i historické hudební formy,
• vhledu do problematiky přípravy divadelní inscenace,
• zkomponovat rozsáhlejší skladbu pro komorní soubor na základě cyklických forem a se schopností navodit různé výrazové polohy. - Syllabus (in Czech)
- Možnosti práce se současnými a historickými hudebními formami v rámci filmové a scénické hudby (cyklické formy, variace, suita, sonáta atd.).
- Exkurze do divadelního prostředí ve fázi přípravy nové inscenace.
- Analýza existujících děl s autorským komentářem (teoretické návrhy alternativních řešení), základní přehled možností kompozičních řešení.
- Vytvoření rozsáhlejší kompozice pro ansámbl s možností využití ve filmu nebo inscenaci; kompozice by měla být cyklická (např. suita atd.) a měla by obsahovat různorodé hudební atmosféry.
- Literature
- WALUS, Bartolomiej P. A New Modular Approach to the Composition of Film Music. [online]. Adelaide: University of Adelaide, 2012 [cit. 18. 12. 2018]. Dostupné z: https://digital.library.adelaide.edu.au/dspace/bitstream/2440/84425/8/02wholev1.pdf
- ŠTĚDROŇ, Miloš: Josef Berg. Skladatel mezi hudbou, divadlem a literaturou. Brno: Masarykova univerzita, 1992. ISBN: 8021005432.
- JOHNSON, Tom. Other Harmony: Beyond Tonal and Atonal Perfect. Paris, New York: Editions 75 & Two-Eighteen Press, 2014. ISBN 978-2907200028.
- STUCKENSCHNIDT, Hans Heinz. Musik des 20. Jahrhunderts. Wien, 1979, s. 194-204.
- SONNENSCHEIN, David. The Expressive Power of Music, Voice and Sound Effects in Cinema. Michael Wiese Productions, 2001. ISBN 978- 0941188265.
- TENNEY, James. From Scratch: Writings in Music Theory. Chicago: University of Illinois Press, 2015. ISBN 978-0-252-09667-9.
- CARROLL, Noel. Film, Emotion, and Genre. In: PLANTINGA, Carl, SMITH, Greg M. (eds). Passionate Views: Film Cognition, and Emotion. Baltimore: The Johns Hopkins University Press, 1999. ISBN 0801860113.
- ŠÍP, Ladislav. Nahrávání a reprodukovaná hudba. Praha: Státní hudební vydavatelství, 1961.
- CHALOUPKOVÁ, Helena, HOLÝ, Petr. Autorský zákon. Praha: C. H. Beck, 2017. EAN 9788074006715.
- FORRÓ, Daniel. Domácí nahrávací studio. Praha: Grada, 1996.
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení. Individuální výuka.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/H60197Bz