HF0170z Studium operních recit. a ansámblů III

Hudební fakulta
zima 2023
Rozsah
0/2/1. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. MgA. Tomáš Krejčí (cvičící)
Garance
doc. Mgr. MgA. Tomáš Krejčí
Katedra dirigování a operní režie – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra dirigování a operní režie – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
St 18:30–20:05 6.01
Předpoklady
Absolvování daného předmětu ve třetím ročníku. Bezpečná intonace z listu, správný rytmus a zpívání určeného hlasu ve vícehlasé skladbě.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu Studium operních ansámblů a recitativů je zdokonalování hudební paměti, sluchové a rytmické představy a orientace v hudebním zápisu operních ansámblů a recitativů a dále v renesančních, klasicistních, romantických a soudobých skladbách různých stylů a žánrů. Schopnost zvládnout nácvik náročnějších komorních skladeb.
Výstupy z učení
- realizace zvoleného repertoáru
- realizace sborových a ansámblových partů v Komorní opeře HF JAMU
Osnova
  • - detailní a komplexní studium klavírních výtahů, řešení recitativů, studium ansámblů, práce s dirigentem
  • - specifika stylů
  • - detailní studium operních klavírních výtahů a skladeb různých stylových žánrů
  • - studium ansámblů a recitativů dle dramaturgického plánu Komorní opery HF JAMU, ročníkových projektů studentů operní režie, Studia Devítka
  • - studijní repertoár: B. Smetana - Prodaná nevěsta W. A. Mozart - Don Giovanni, Kouzelná flétna G. Verdi - Falstaff Skladby O. Lassa, G. P. da Palestriny, W. A. Mozarta, F. Mendelssohna -Bartholdyho, B. Martinů, A. Coplanda
Literatura
    doporučená literatura
  • Franziska Martienssenová-Lohmannová: Vzdělaný pěvec, KORA, Praha 1994. info
  • POHANKA, Jaroslav. Dějiny české hudby v příkladech. Praha : SNKLHU , 1958. info
  • Jaromír Kyncl - Od gregoriánského chorálu po současné zpěvní formy, Press-Pygmalion, s.r.o.,Český Těšín 2004
  • Lorenz Maierhofer - Das Chorbuch für gemischte Stimmen, Helbling 2010
Výukové metody
Cvičení, praktická skupinová výuka, studium ansámblů a recitativů, metody vytváření dovedností a rozvíjení schopností.
Metody hodnocení
Zápočet - soustavné sledování výkonu studentů, závěrečný skupinový projekt.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2024.