HF:H80041z Produkce festivalu - Informace o předmětu
H80041z Produkce festivalu
Hudební fakultazima 2023
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Bc. Martin Královič (přednášející)
- Garance
- Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Čt 16:00–18:25 006/A, Pá 9:20–12:35 006/A
- Předpoklady
- Předmět je určen posluchačům 1. roč. magisterského stupně hudební produkce, s předpokladem rámcových znalostí procesů v oblasti hudební produkce, které budou v rámci předmětu rozvíjeny.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 8 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 3/8, pouze zareg.: 0/8 - Mateřské obory/plány
- Hudební produkce (program HF, Hpro:N)
- Hudební produkce (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Výstupní znalosti a dovednosti; - porozumění komplexní problematice spojené s produkcí festivalů (primárně hudebních) v podmínkách České republiky, se zaměřením na oblasti marketing, fundraising, dramaturgie, produkční zajištění akce, prezentování příkladů dobré praxe - vlastní aktivní zapojení studentů předmětu a zpracování případové studie (vybraného festivalu) se zaměřením na výše uvedené problematiky - dovednost aplikovat získané teoretické poznatky formou teoreticko-empirické studie
- Osnova
- Úvodní seznámení s obsahem předmětu a náplní přednášek
- - Festival jako “fenomén” dnešního kulturního provozu
- - Festival - plánování krok po kroku
- - Zadání samostatné práce - výběr festivalů, které budou studenti v rámci přednášek analyzovat
- Festivaly a dramaturgie (programová skladba)
- - Cíle a poslání festivalu (a jejich vliv na financování, marketing, ...)
- - Festivaly a cílové skupiny
- - Festivaly - analýza trhu ČR (s přesahy do zahraničí), typy festivalů, se kterými se setkáváme v ČR
- - Asociace festivalů
- Festivaly a fundraising
- - základní fundraisingové nástroje v oblasti festivalů
- - ekonomická agenda
- - Argumenty pro veřejnou podporu festivalů a hodnocení jejich kvality
- Festivaly a marketing
- - hlavní propagační nástroje festivalů v ČR
- - distribuční sítě
- Festivaly a právní formy
- - Legislativní problematiky spojená s produkcí festivalů
- Festivaly a komplexní produkční zajištění
- - projektový plán / plán prudukce
- - personální zabezpečení, zajištění subdodavatelů, ...
- - Specifika festivalového provozu
- Prezentace vybraných festivalů jednotlivých studentů předmětu
- Výukové metody
- přednáška a seminář
- Metody hodnocení
- aktivní účast na seminářích, zpracování závěrečné prezentace - výstup z předmětu
- Informace učitele
- doplňující literatura:
Dvořák, Jan. Kreativní management pro divadlo. Praha: Pražská scéna, 2004. 337 s. ISBN 80-86102-53-X
Dvořák, Jan. Malý slovník managementu divadla. Praha: Pražská scéna, 2005. 312 s. ISBN 80-86102-491
Kočí, Petr, autorský kolektiv. Nevýdělečné organizace. Praha: ASPI, a.s., 2007. 288 s.
Kotler, P., Armstrong, G. Marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004. 855 s. ISBN 80-247-0513-3
Němec, Somogyi. Projektový management. Praha: Grada Publishing, a.s., 2002. 182 s. ISBN 8024703920
Palatková, Monika. Marketingové strategie destinace cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. 341 s. ISBN 8024710145
Rektořík, Jaroslav, autorský kolektiv Organizace neziskového sektoru – základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: Ekopress Praha, 2007. 188 s. ISBN 978-80-86929-25-5.
Smolíková, Marta, ed. Management umění. Praha: Vysoká školauměleckoprůmyslová v Praze, 2008. 167 s. ISBN 978-80-86863-24-5
Svoboda, Václav. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. 240 s. ISBN 8024705648
Svozilová, Alena. Projektový management. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. 353 s. ISBN 8024715015
Synek, Miloslav. Manažerská ekonomika. Praha: Grada Publishing, a.s., 1992. 452 s. ISBN 8024719924
Vojík, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění. Praha: ASPI, a.s., 2008. 184 s. ISBN 978-80-7357-356-0
Muzikontakt. Praha : Muzikus, 2004. 733 s.
Diplomové a bakalářské práce oboru s vazbou na problematiku předmětu
White, L., Van der Wagen, L. 2018. Event Management: For Tourism, Cultural, Business and Sporting Events. Austrálie: Cengage Learning Australia. ISBN: 9780170394451.
Jago, L., Jonson, P., Harris, R., D'Arcy, E., Allen, J., Tantrai, A. 2022. Festival and Special Event Management, Essentials Edition. Velká Británie: Wiley. ISBN: 9780730369400.
Newbold, C., Diaz, K., Jordan, J., Kelly, P. 2019. Principles of Festival Management. Velká Británie: Goodfellow Publishers Limited. ISBN: 9781911396833
Challenger, R. et al. (2010a) Understanding crowd behaviours, Vol. 1: Practical guidance and lessons identified (London, The Stationery Office (TSO)).
Challenger, R. et al. (2010b) Understanding crowd behaviours, Vol. 2: Supporting theory and evidence (London, The Stationery Office (TSO)).
Still, G.K (2014) Introduction to Crowd Science. London, CRC Press.
Health and Safety Executive (2000) Managing Crowds Safely: A guide for organizers at events and venues (HSG154) Norwich: HSE Books, HMSO
Health and Safety Executive, (1999) Event Safety Guide: A guide to health safety and welfare at music and similar events.2nd ed. Norwich: HSE Books, HMSO
Hamilton, M in Kemp, C. et al (2007) Case Studies in Crowd Management, Cambridge: Entertainment Technology Press.
Kemp, C and Hill, I (2004) Health and Safety Aspects in the Live Music Industry, Cambridge, Entertainment Technology Press.
- Statistika zápisu (zima 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2023/H80041z