H80041z Produkce festivalu

Hudební fakulta
zima 2023
Rozsah
1/1. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Bc. Martin Královič (přednášející)
Garance
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Čt 16:00–18:25 006/A, Pá 9:20–12:35 006/A
Předpoklady
Předmět je určen posluchačům 1. roč. magisterského stupně hudební produkce, s předpokladem rámcových znalostí procesů v oblasti hudební produkce, které budou v rámci předmětu rozvíjeny.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 8 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 3/8, pouze zareg.: 0/8
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Výstupní znalosti a dovednosti; - porozumění komplexní problematice spojené s produkcí festivalů (primárně hudebních) v podmínkách České republiky, se zaměřením na oblasti marketing, fundraising, dramaturgie, produkční zajištění akce, prezentování příkladů dobré praxe - vlastní aktivní zapojení studentů předmětu a zpracování případové studie (vybraného festivalu) se zaměřením na výše uvedené problematiky - dovednost aplikovat získané teoretické poznatky formou teoreticko-empirické studie
Osnova
  • Úvodní seznámení s obsahem předmětu a náplní přednášek
  • - Festival jako “fenomén” dnešního kulturního provozu
  • - Festival - plánování krok po kroku
  • - Zadání samostatné práce - výběr festivalů, které budou studenti v rámci přednášek analyzovat
  • Festivaly a dramaturgie (programová skladba)
  • - Cíle a poslání festivalu (a jejich vliv na financování, marketing, ...)
  • - Festivaly a cílové skupiny
  • - Festivaly - analýza trhu ČR (s přesahy do zahraničí), typy festivalů, se kterými se setkáváme v ČR
  • - Asociace festivalů
  • Festivaly a fundraising
  • - základní fundraisingové nástroje v oblasti festivalů
  • - ekonomická agenda
  • - Argumenty pro veřejnou podporu festivalů a hodnocení jejich kvality
  • Festivaly a marketing
  • - hlavní propagační nástroje festivalů v ČR
  • - distribuční sítě
  • Festivaly a právní formy
  • - Legislativní problematiky spojená s produkcí festivalů
  • Festivaly a komplexní produkční zajištění
  • - projektový plán / plán prudukce
  • - personální zabezpečení, zajištění subdodavatelů, ...
  • - Specifika festivalového provozu
  • Prezentace vybraných festivalů jednotlivých studentů předmětu
Výukové metody
přednáška a seminář
Metody hodnocení
aktivní účast na seminářích, zpracování závěrečné prezentace - výstup z předmětu
Informace učitele
doplňující literatura:
Dvořák, Jan. Kreativní management pro divadlo. Praha: Pražská scéna, 2004. 337 s. ISBN 80-86102-53-X
Dvořák, Jan. Malý slovník managementu divadla. Praha: Pražská scéna, 2005. 312 s. ISBN 80-86102-491
Kočí, Petr, autorský kolektiv. Nevýdělečné organizace. Praha: ASPI, a.s., 2007. 288 s.
Kotler, P., Armstrong, G. Marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004. 855 s. ISBN 80-247-0513-3
Němec, Somogyi. Projektový management. Praha: Grada Publishing, a.s., 2002. 182 s. ISBN 8024703920
Palatková, Monika. Marketingové strategie destinace cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. 341 s. ISBN 8024710145
Rektořík, Jaroslav, autorský kolektiv Organizace neziskového sektoru – základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: Ekopress Praha, 2007. 188 s. ISBN 978-80-86929-25-5.
Smolíková, Marta, ed. Management umění. Praha: Vysoká školauměleckoprůmyslová v Praze, 2008. 167 s. ISBN 978-80-86863-24-5
Svoboda, Václav. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. 240 s. ISBN 8024705648
Svozilová, Alena. Projektový management. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. 353 s. ISBN 8024715015
Synek, Miloslav. Manažerská ekonomika. Praha: Grada Publishing, a.s., 1992. 452 s. ISBN 8024719924
Vojík, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění. Praha: ASPI, a.s., 2008. 184 s. ISBN 978-80-7357-356-0
Muzikontakt. Praha : Muzikus, 2004. 733 s.
Diplomové a bakalářské práce oboru s vazbou na problematiku předmětu

White, L., Van der Wagen, L. 2018. Event Management: For Tourism, Cultural, Business and Sporting Events. Austrálie: Cengage Learning Australia. ISBN: 9780170394451.
Jago, L., Jonson, P., Harris, R., D'Arcy, E., Allen, J., Tantrai, A. 2022. Festival and Special Event Management, Essentials Edition. Velká Británie: Wiley. ISBN: 9780730369400.
Newbold, C., Diaz, K., Jordan, J., Kelly, P. 2019. Principles of Festival Management. Velká Británie: Goodfellow Publishers Limited. ISBN: 9781911396833
Challenger, R. et al. (2010a) Understanding crowd behaviours, Vol. 1: Practical guidance and lessons identified (London, The Stationery Office (TSO)).

Challenger, R. et al. (2010b) Understanding crowd behaviours, Vol. 2: Supporting theory and evidence (London, The Stationery Office (TSO)).

Still, G.K (2014) Introduction to Crowd Science. London, CRC Press.

Health and Safety Executive (2000) Managing Crowds Safely: A guide for organizers at events and venues (HSG154) Norwich: HSE Books, HMSO

Health and Safety Executive, (1999) Event Safety Guide: A guide to health safety and welfare at music and similar events.2nd ed. Norwich: HSE Books, HMSO

Hamilton, M in Kemp, C. et al (2007) Case Studies in Crowd Management, Cambridge: Entertainment Technology Press.

Kemp, C and Hill, I (2004) Health and Safety Aspects in the Live Music Industry, Cambridge, Entertainment Technology Press.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2017, zima 2020, zima 2024.