HF:H60401 Mikroekonomie - Informace o předmětu
H60401 Mikroekonomie
Hudební fakultazima 2023
- Rozsah
- 3/0/1. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Vojtěch Müllner, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 16:00–18:25 006/A
- Předpoklady
- žádné
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební manažerství (program HF, B-HUDUM)
- Hudební produkce (program HF, Hpro:B)
- Cíle předmětu
- Cílem je seznámit studenta se základními principy fungování ekonomiky, s představou o ekonomických subjektech a jejich zapojení do ekonomického systému. Základním cílem je rovněž pochopení trhu jako jednoho ze základních řídících mechanismů, dobré porozumění jeho základním prvkům, tedy nabídce, poptávce a ceně a principům chování ekonomických subjektů na trzích. Na to navazuje seznámení s otázkami rovnováhy spotřebitele a firmy.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen spolehlivě porozumět základním principům fungování ekonomiky na mikroekonomické úrovni. Pochopí fungování trhu a místo a funkci jednotlivých ekonomických subjektů na něm. Bude schopen správně interpretovat pojmy nabídka, poptávka a cena a jejich širší souvislosti. Porozumí základům rovnováhy jednotlivých ekonomických subjektů na trzích.
- Osnova
- 1 Základní souvislosti v hospodářství a předmět zkoumání ekonomie;
- 2 Mechanismus koordinace hospodářství a funkce tržního mechanismu;
- 3 Podmínky utváření tržní rovnováhy a tržní selhání;
- 4 Analýza poptávky.Teorie spotřebitele;
- 5 Náklady firmy a nabídka na trhu výrobků a služeb;
- 6 Produkce a příjmy firmy dle tržních prostředí;
- 7 Efektivnost dokonale konkurenčních trhů;
- 8 Rovnováha monopolního výrobce a protimonopolní regulace;
- 9 Rovnováha na oligopolních trzích;
- 10 Chování firmy a rovnováha na trzích monopolistické konkurence;
- 11 Trh výrobních faktorů a teorie mezní produktivity;
- 12 Trh práce a nezaměstnanost;
- 13 Trh kapitálu a investice.
- Literatura
- povinná literatura
- FUCHS, K., TULEJA, P.: Základy ekonomie. Praha, Ekopress 2003. ISBN 80- 86119-74-2. info
- doporučená literatura
- FUCHS, K., TULEJA, P.: Základy ekonomie. Průvodce a cvičebnice k učebnici. Praha, Ekopress 2004. ISBN 80-86119-88-2. info
- Výukové metody
- Přednášky s navazujícím seminářem. Přednáška seznamuje studenty s tématem dle osnovy, v semináři se ověřuje jeho porozumění a současně je místem pro aktivní účast studentů a pro dotazy a diskusi o probírané látce.
- Metody hodnocení
- V průběhu semestru průběžné ověřování úrovně znalostí studentů cestou komunikace s pedagogem. Závěrem je ústní zkouška dle předem zveřejněných otázek.
- Navazující předměty
- Statistika zápisu (zima 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2023/H60401