HPH005A Producentský výkon I

Hudební fakulta
zima 2022
Rozsah
0/0/480. 20 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.
Doktorské studium HF – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Doktorské studium HF – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
TYP_STUDIA(D)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Posluchač připravuje a odborně zpracovává a posléze realizuje během svého studia dva komplexní producentské projekty.
Realizovaný výstup doplňuje projektová dokumentace a záznam realizované produkce. Školenec konzultuje veškeré aspekty přípravy a realizace projektu se školitelem/lkou, případně vybraným konzultantem/tkou a předkládá jeho dosažené výsledky oborové radě.
Cílem, resp. výstupem může být:
1)realizace několikadenního mezinárodního festivalu
2) realizace CD (SACD, DVD) nahrávky kompletu skladeb určitým způsobem sjednocených (např. komplet klavírních skladeb Leoše Janáčka, příprava a realizace natáčení rozsáhlé opery nebo oratoria včetně řešení všech finančních otázek, apod.) včetně přípravy a zajištění celého projektu od jeho financování, přes výrobu nahrávek až k bookletu a výsledné distribuci s ohledem na digitální formu distribuce a problematiku sociálních sítí
3) realizace projektu propojeného s jiným kulturním odvětvím (např. realizace hudebně divadelní tvorby či filmové opery současného autora, projekty v rámci výstav apod.)
4) realizace projektu rozvíjejícího obor hudební produkce ve vztahu k edukativním aspektům na HF JAMU
5) organizace a reflexe (příprava a realizace sborníku) vědecké/odborné konference, např. se zahraniční účastí.
Výstupy z učení
Student/ka dokáže vytvořit vlastní producentské dílo, a to jak jeho teoretické záměry, tak aplikované projekty, akceptovatelné na mezinárodní úrovni.
Dokáže spolupracovat s uměleckými osobnostmi a soubory rozmanitých hudebních žánrů a forem
Dokáže se orientovat ve využívání technologií nezbytných pro realizaci náročných hudebních projektů
Dokáže exaktně použít moderní nástroje marketingové komunikace se zaměřením na využití sociálních sítí a online prostředí
Osnova
  • 1. Zadání projektu, jeho specifika.
  • 2. Zahájení projektu (výběr vhodných plánovacích metod a nástrojů, plánovací a přípravná fáze).
  • 3. Průběžné zpracování dle metod projektového řízení a konzultace průběžných výsledků.
  • 4. Realizace projektu.
  • 5. Likvidace a uzavření projektu.
  • 6. Zpracování a prezentace výsledků projektu.
Literatura
  • DOLEŽAL, Jan a A KOL. Projektový management dle IPMA. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4275-5.
  • SCHNEIDEWIND, Petra a Martin TRÖNDLE. Selbstmanagement im Musikbetrieb: Handbuch fur Musikschaffende. Bielefeld: Transcript, c2003. ISBN 3899421337.
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. 2013. 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0.
  • FITTERMAN RADBILL, Catherine. Introduction to the music industry: an entrepreneurial approach. Second edition. Abingdon, Oxon: Routledge, 2017. ISBN 9781138924819.
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC Jaroslav a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013. 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7
Výukové metody
projekt
Metody hodnocení
obhajoba projektu před oborovou radou
Další komentáře
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2023, zima 2024.