HF0182z Video a poslechový seminář pro hudební produkci

Faculty of Music
Winter 2022
Extent and Intensity
2/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Vít Kouřil (lecturer)
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je seznámit studenty s vybranými vizuálními a audiálními díly relevantními pro vývoj a současnou podobu hudebního průmyslu, produkce a managementu. Prostřednictvím následných diskusí pak nacházet přínosy a limity těchto děl, formulovat klíčové problémy a trendy problematiky, konfrontoval praxi s teoretickými přístupy a inspirovat studenty k podrobnějšímu samostudiu.
Learning outcomes (in Czech)
1/ dosažené odborné znalosti
Prohloubení znalostí o hudebním průmyslu, produkci, marketingu, PR, duševním vlastnictví či koncertním odvětví. Seznámení se s aktuální profesní terminologií. Identifikace klíčových konfliktů a trendů v hudebně-průmyslovém sektoru.
2/ dosažené odborné dovednosti
Zlepšení orientace v soudobých trendech hudební produkce a managementu. Kritická interpretace mediálních sdělení. Ilustrace teoretických přístupů na praktických příkladech. Poučená argumentace na témata hudebního průmyslu, produkce a marketingu. 3/ dosažené obecné způsobilosti
Formulace podstatných závěrů a dilemat z dané problematiky. Nalézání a obhajoba vlastního názoru. Strukturace verbálního projevu pod časovým tlakem. Efektivní komunikace v kolektivu napříč různými ročníky.
Syllabus (in Czech)
  • Sylabus: • Hudební průmysl • Digitalizace hudebního průmyslu • Hudební manažeři • Hudební producenti • Hudební PR • Hudební vydavatelství • Kariéra hudebního umělce • Umělec vs. hudební vydavatelství • Hudební průmysl v České republice • Konstrukce hudebních hvězd • Konstrukce hudebních hitů • Duševní vlastnictví v hudbě • Koncertní turné
Literature
  • PASSMAN, DONALD S. (2015): All You Need to Know About the Music Business. 9. vydání, Simon & Schuster.
  • WIKSTRÖM, PATRIK (2013): The Music Industry: Music in the Cloud. 2. vydání, Polity Press.
  • ROGERS, JIM (2013): The Death and Life of the Music Industry in the Digital Age. Bloomsbury, London.
  • ALLEN, PAUL (2014): Artist Management for the Music Business. 3. vydání. Focal Press. ALLEN, PAUL (2014): Artist Management for the Music Business. 3. vydání. Focal Press.
Teaching methods (in Czech)
přednáška s A/V, diskuzní metody
Assessment methods (in Czech)
zápočet
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught every week.
The course is also listed under the following terms Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2022/HF0182z