HF0083z Leadership of a Training Choir III

Faculty of Music
Winter 2022
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. MgA. Jan Ocetek, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. MgA. Jan Ocetek, Ph.D.
Conducting and Opera Directing Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Conducting and Opera Directing Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 16:00–18:00 205, except Mon 19. 12., except Tue 20. 12., except Wed 21. 12., except Thu 22. 12., except Fri 23. 12.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu Vedení cvičného sboru je umožnit sbormistrům studium repertoáru se stabilním vokálním tělesem, osvojení si rozvržení práce do jednotlivých zkoušek, odhad tempa zkoušení, práci s jednotlivými hlasy, výběr zpěváků na konkurzu, řešení nečekaných hudebních, organizačních a konfliktních situací, poučení se z chyb ostatních a podobně. Obsazení sboru do 24 zpěváků umožňuje nácvik a prezentaci sborových skladeb různých stylů, slohů a hudebních epoch.
Learning outcomes (in Czech)
Výstupem je získání sbormistrovských schopností a dovedností při pravidelné práci se sborem, zefektivnění práce s kolektivem, zvolení nejvhodnější metody nácviku a vhodného typu rozezpívání s ohledem na různé kvality a schopnosti jednotlivých zpěváků.
Syllabus (in Czech)
  • Studium nové skladby s ohledem na obtížnost, obsazení a schopnosti zpěváků. Sbormistr má možnost vyzkoušet si různé způsoby řešení praktických problémů, spojených se studiem. Sbormistr získává zkušenosti především v následujících oblastech:
  • - nácvik sborových skladeb různých stylů, slohů a hudebních epoch
  • - transformace vlastní hudební představy do znějícího zvuku
  • -srozumitelnost dirigentského gesta
  • - psychologie práce se sborem
  • - komunikace s členy sboru
  • - plánování obsahu a průběhu zkoušky
  • - vedení zkoušky a kalkulace s časem v jejím průběhu
  • - způsob jednání v zátěžové situaci, zvládání stresu.
  • Předmět plní funkci "laboratoře", kde si může student sbormistrovství ověřit získané znalosti a hledat co nejefektivnější způsob nácviku sborových skladeb. Závěrečným výstupem je vystoupení sboru na samostatném koncertě na konci semestru.
  • Pro aktuální semestr bude ve spolupráci s pedagogem vybrán repertoár s ohledem na schopnosti sbormistra i zpěváků. Repertoár: Cyklus vánočních písní a koled doprovázený klavírem.
Literature
    recommended literature
  • MUNDILOVÁ, Anna. Rozezpívání jako součást pěvecké výchovy sborového zpěváka. Bakalářská práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2011.
  • HEIZMANN, Klaus. 200 cvičení na rozezpívání pro sbory a sólisty. Přeložil Jan JUŘÍČEK. Vsetín: Jan Juříček, [2001].
Teaching methods (in Czech)
individuální práce se sborem a ve sboru pod vedením pedagoga hlavního předmětu
Assessment methods (in Czech)
Zápočet. K jeho získání je potřeba nejméně 70% účast a v případě neúčasti omluva předem. V případě menší docházky než 70% není možné získat zápočet jinou formou, například seminární prací. Tento předmět je praktickou výukou. Při docházce menší než 70% nebo neomluvené neúčasti nebude zápočet udělen a student musí předmět opakovat.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2022/HF0083z