HF:HF0079z Leadership of a Training Choir - Course Information
HF0079z Leadership of a Training Choir I
Faculty of MusicWinter 2022
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. MgA. Jan Ocetek, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. MgA. Jan Ocetek, Ph.D.
Conducting and Opera Directing Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Conducting and Opera Directing Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 16:00–18:00 205, except Mon 19. 12., except Tue 20. 12., except Wed 21. 12., except Thu 22. 12., except Fri 23. 12.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Choral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu Vedení cvičného sboru je umožnit sbormistrům studium repertoáru se stabilním vokálním tělesem, osvojení si rozvržení práce do jednotlivých zkoušek, odhad tempa zkoušení, práci s jednotlivými hlasy, výběr zpěváků na konkurzu, řešení nečekaných hudebních, organizačních a konfliktních situací, poučení se z chyb ostatních a podobně. Obsazení sboru do 24 zpěváků umožňuje nácvik a prezentaci sborových skladeb různých stylů, slohů a hudebních epoch.
- Learning outcomes (in Czech)
- Výstupem je získání sbormistrovských schopností a dovedností při pravidelné práci se sborem, zefektivnění práce s kolektivem, zvolení nejvhodnější metody nácviku a vhodného typu rozezpívání s ohledem na různé kvality a schopnosti jednotlivých zpěváků.
- Syllabus (in Czech)
- Studium nové skladby s ohledem na obtížnost, obsazení a schopnosti zpěváků. Sbormistr má možnost vyzkoušet si různé způsoby řešení praktických problémů, spojených se studiem. Sbormistr získává zkušenosti především v následujících oblastech:
- - nácvik sborových skladeb různých stylů, slohů a hudebních epoch
- - transformace vlastní hudební představy do znějícího zvuku
- -srozumitelnost dirigentského gesta
- - psychologie práce se sborem
- - komunikace s členy sboru
- - plánování obsahu a průběhu zkoušky
- - vedení zkoušky a kalkulace s časem v jejím průběhu
- - způsob jednání v zátěžové situaci, zvládání stresu.
- Předmět plní funkci "laboratoře", kde si může student sbormistrovství ověřit získané znalosti a hledat co nejefektivnější způsob nácviku sborových skladeb. Závěrečným výstupem je vystoupení sboru na samostatném koncertě na konci semestru.
- Pro aktuální semestr bude ve spolupráci s pedagogem vybrán repertoár s ohledem na schopnosti sbormistra i zpěváků. Repertoár: jednoduché úpravy vánočních písní a koled
- Literature
- recommended literature
- KOLÁŘ, Jiří, ŠTÍBROVÁ, Ivana. Základní problémy sborové interpretace. [online]. [cit. 7. 9. 2018]. Dostupné z: http://files.jiri-kolar-cz.webnode.cz
- Uherek, Milan: Zpíváme ve sboru, SPN 1987
- FROSTOVÁ, Jana, VANIAKOVÁ, Mária. Základy hlasové výchovy pro učitele I. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně, 1995. ISBN 80-210-1229-3.
- Teaching methods (in Czech)
- individuální práce se sborem a ve sboru pod vedením pedagoga hlavního předmětu
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. K jeho získání je potřeba nejméně 70% účast a v případě neúčasti omluva předem. V případě menší docházky než 70% není možné získat zápočet jinou formou, například seminární prací. Tento předmět je praktickou výukou. Při docházce menší než 70% nebo neomluvené neúčasti nebude zápočet udělen a student musí předmět opakovat.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2022/HF0079z