HF:HF0028z Ročníkový výstup II - Informace o předmětu
HF0028z Ročníkový výstup II
Hudební fakultazima 2022
- Rozsah
- 0/2/4. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Blanka Juhaňáková, ArtD. (cvičící)
doc. MgA. Jakub Klecker (cvičící)
Robert Kružík (cvičící)
doc. Mgr. Václav Málek (cvičící)
Mgr. MgA. Ivana Mikesková, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Emil Skoták (cvičící)
doc. Alena Vaňáková (cvičící) - Garance
- doc. MgA. Zdeněk Šmukař
Katedra dirigování a operní režie – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra dirigování a operní režie – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšně absolvovaný předmět Ročníkový výstup I.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Dirigování orchestru (program HF, Opdir:M5)
- Dirigování sboru (program HF, Opdir:M5)
- Operní režie (program HF, Opdir:M5)
- Zpěv (program HF, Opdir:M5)
- Cíle předmětu
- Cílem je prezentace nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- samostatně interpretovat hudební dílo/díla zadané pedagogem
- orientovat se v problematice interpretace zadaného repertoáru
- zcela překonat trému, nebo alespoň částečně zvládat a umět pracovat se stresovými faktory s trémou spojenými
- samostatně pracovat na vytváření umělecké podoby interpretačního výstupu - Osnova
- Předmět je úzce navázán na jiné předměty profilace oboru. V rámci vzájemné symbiózy student prezentuje výsledky nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru. Nutná je práce se stresovými faktory spojenými s trémou. Ta jakožto duševní stav, charakterizovaný syndromem zvýšeného napětí a strachu, který se váže na negativní očekávání subjektu ohledně kvality výkonu, je zcela pravidelným jevem každého uměleckého výstupu.
- Jde o předmět s vysokou náročností na realizaci: v její první - přípravné fázi je třeba dlouhodbé a intenzívní spolupráce s pedagogem, ale i schopnosti samostatného tvůrčího vyhodnocení problematiky interpretace a jejího konkrétního řešení. Této fázi je věnován zimní semestr předmětu.
- Literatura
- doporučená literatura
- BECK, Wolfgang a Werner D. FRÖHLICH. Musik machen - Musik verstehen: Psychologische Aspekte des handlungsorientierten Musikunterrichts im Klassenverband. Mainz: Schott, c1992. Schott Musikpädagogik. ISBN 3-7957-0228-3.
- ALBERSHEIM, Gerhard. Zur Musikopsychologie. Wilhelmshaven: Heinrichshofen, 1974. Taschenbücher zur Musikwissenschaft.
- MICHEL, Paul. Über musikalische Fähigkeiten und Fertigkeiten: ein Beitrag zur Musikpsychologie. Leipzig: Breitkopf & Härtel, 1962. Musikwissenschaftliche Einzeldarstellungen.
- HAVAS, Kató. Nebojte se trémy. Praha: Supraphon, 1990. ISBN 80-7058-155-7.
- Výukové metody
- Cvičení. Probíhá za supervize pedagoga, součástí předmětu je také důkladné samostudium a domácí příprava studenta.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Hodnocení v ZS je uděleno za předvedení předem stanovených dovedností.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2022/HF0028z