HF:H60259z Teaching Methodology - Course Information
H60259z Teaching Methodology
Faculty of MusicWinter 2022
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Ondřej Musil, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 12:40–14:15 205, except Mon 19. 12., except Tue 20. 12., except Wed 21. 12., except Thu 22. 12., except Fri 23. 12.
- Prerequisites (in Czech)
- úspěšné ukončení prvých dvou ročníků bakalářského studia
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Orchestral conducting (programme HF, B-HUDUM)
- Orchestral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Choral conducting (programme HF, B-HUDUM)
- Choral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Historical interpretation (programme HF, B-HUDUM)
- Historical Interpretation (programme HF, Hint:B)
- Percussion Instruments (programme HF, B-HUDUM)
- Percussion Instruments (programme HF, Hbnji:B)
- Bassoon (programme HF, B-HUDUM)
- Bassoon (programme HF, Hdech:B)
- Flute (programme HF, B-HUDUM)
- Flute (programme HF, Hdech:B)
- Oboe (programme HF, B-HUDUM)
- Oboe (programme HF, Hdech:B)
- Violin (programme HF, B-HUDUM)
- Violin (programme HF, Hstru:B)
- Clarinet (programme HF, B-HUDUM)
- Clarinet (programme HF, Hdech:B)
- Hra na klavír a klavírní pedagogika (programme HF, Klav:M)
- Hra na klavír a komorní hra (programme HF, Klav:M)
- Piano (programme HF, B-HUDUM)
- Bass (programme HF, B-HUDUM)
- Double bass (programme HF, Hstru:B)
- Guitar (programme HF, B-HUDUM)
- Guitar (programme HF, Hstru:B)
- French Horn (programme HF, B-HUDUM)
- French horn (programme HF, Hdech:B)
- Trombone (programme HF, B-HUDUM)
- Trombone (programme HF, Hdech:B)
- Trumpet (programme HF, B-HUDUM)
- Trumpet (programme HF, Hdech:B)
- Tuba (programme HF, B-HUDUM)
- Tuba (programme HF, Hdech:B)
- Organ (programme HF, B-HUDUM)
- Cello (programme HF, B-HUDUM)
- Cello (programme HF, Hstru:B)
- Viola (programme HF, B-HUDUM)
- Viola (programme HF, Hstru:B)
- Music Management (programme HF, B-HUDUM)
- Music Production (programme HF, Hpro:B)
- Music Production (programme HF, Hpro:N)
- Music Production (programme HF, N-HUDUM)
- Jazz interpretation (programme HF, B-HUDUM)
- Electroacoustic Music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Film and Scenic music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Opera directing (programme HF, B-HUDUM)
- Opera directing (programme HF, Opdir:M5)
- Vocal studies (programme HF, B-HUDUM)
- Vocal studies (programme HF, Opdir:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Základní orientace v pedagogických kategoriích s důrazem na vytváření základů pedagogických kompetencí. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Learning outcomes (in Czech)
- - identifikovat základní pedagogické kategorie a pojmy - popsat základní prvky edukačního procesu - určit význam pedagogických disciplín pro vybrané profesní oblasti - orientovat se v zákl. pedagogických dokumentech - určit si cíl vzdělávání - popsat základní metody a formy výuky a umět je uplatnit - uplatnit individuální přístup při vzdělávání a rozvoj klíčových kompetencí
- Syllabus (in Czech)
- Pedagogika jako vědní obor (vznik, předmět, úkoly pedagogiky, disciplíny, základní terminologie).
- Hudební pedagogika (definice, disciplíny, prameny a oblasti uplatnění).
- Nástin vývoje českého školství a současný vzdělávací systém v ČR. Legislativní vymezení.
- Kurikulární dokumenty.
- Pozice ZUŠ v českém vzdělávacím systému.
- Základy pedagogického výzkumu.
- Vývoj pedagogického myšlení. J. A. Komenský. Vývoj hudebně pedagogického myšlení.
- Hudebnost, hudební schopnosti a dovednosti, hudební tvořivost. Mimořádně nadaní žáci.
- Výchova, vyučování a učení.
- Didaktické principy.
- Motivace ve výuce.
- Metody: Slovní metody, názorné metody, metody praktických činností, problémová metoda, projektová výuka, kooperativní učení, RWCT, situační a inscenační metody, didaktické hry (popis a praktické užití).
- Literature
- JUVA, V. sen a jun. Úvod do pedagogiky. Brno : Paido, 1997. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
- MAŃÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : MU, 1994. info
- HOLAS, M. Hudební pedagogika. Praha: Nakladatelství AMU, 2004.
- ŠMAHELOVÁ, B. Nástin vývoje pedagogického myšlení. Brno: MSD, 2008.
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška, cvičení, diskuze
- Assessment methods (in Czech)
- zimní semestr zápočet, letní semestr zápočet a státní závěrečná zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 2 z 4.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2022/H60259z