HF:H601682z Interpretační seminář II - Informace o předmětu
H601682z Interpretační seminář II
Hudební fakultazima 2022
- Rozsah
- 2/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Radek Tomášek (přednášející)
doc. MgA. Vilém Spílka (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Vilém Spílka
Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění (50,00 %), Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění (50,00 %) - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- H601682z/JI: Rozvrh nebyl do ISu vložen. V. Spílka
H601682z/KBN: St 15:10–15:55 S19, kromě Po 19. 12., kromě Út 20. 12., kromě St 21. 12., kromě Čt 22. 12., kromě Pá 23. 12., R. Tomášek - Předpoklady
- H601652z Interpretační seminář I && EVER( H601682l Interpretační seminář II )
Absolvování předmětu Interpretační seminář I v prvním ročníku bakalářského studia - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na bicí nástroje (program HF, B-HUDUM)
- Hra na bicí nástroje (program HF, Hbnji:B)
- Jazzová interpretace (program HF, Hbnji:B)
- Jazzová kompozice a aranžování (program HF, Hbnji:B)
- Cíle předmětu
- Získávání znalostí o prováděných skladbách a schopnost jejich analýzy po stránce interpretační (agogika, technické provedení, zvuková stránka, vlastní prezentace), s důrazem na okolnosti vzniku interpretovaných děl v historickém kontextu a uvědomování si důležitosti osobnostního vkladu interpreta prováděným skladbám.
- Výstupy z učení
- Schopnost vlastní prezentace prováděných děl a obhajoby interpretačního záměru na vysoké umělecké úrovni dle světových standardů.
- Osnova
- Výuku navštěvují hromadně studenti všech ročníků oboru.
V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání subjektivity v rámci uměleckého procesu.
Doplňkovou náplní předmětu je aktivní účast na mistrovských kursech, workshopech a seminářích významných osobností oboru. Tyto akce pořádá buď škola, nebo se konají formou návštěvy jiné instituce (konzervatoř, univerzita atd.). Konání těchto akcí avizuje pedagog a účast je pro studenty povinná.
- Výuku navštěvují hromadně studenti všech ročníků oboru.
- Literatura
- Dle vlastního výběru - poskytující informace o autorech a okolnostech vzniku provedených hudebních děl. Interpret sám je povinen informace vyhledat. info
- Výukové metody
- Cvičení ve formě pravidelných veřejných vystoupení před kolektivem studentů a pedagogů nebo formou poslechového semináře s odbornou řízenou diskusi
- Metody hodnocení
- Zápočet
Účast ve výuce minimálně 70% - Informace učitele
- Interpretace a analýza děl napříč širokým nástrojovým spektrem a analýza děl živé kultury i audio a video nahrávek.
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2022/H601682z