HF:HF0117z Composition and Instrumentatio - Course Information
HF0117z Composition and Instrumentation Theory II
Faculty of MusicWinter 2021
- Extent and Intensity
- 1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. MgA. Edgar Mojdl, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. MgA. Edgar Mojdl, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- -absolvování předmětu HF0116z Teorie kompozice a instrumentace I
-absolvování předmětu HF0116l Teorie kompozice a instrumentace I - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Orchestral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Choral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Opera directing (programme HF, Opdir:M5)
- Vocal studies (programme HF, Opdir:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je shrnutí kompozičních metod 20. století a získání vhledu do současné hudby, která překračuje tradiční koncept interpretace partitur, kompozice s podílem elektroakustické složky, nestandardní nástroje a zvukové zdroje, nové estetické koncepty.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
-porozumět partituře se speciálními technickými požedavky na elektronické nástroje a systémy, netradiční nástroje a zvukové zdroje, prostorové rozmístění a site-specific požadavky a navrhnout možnosti a metody její interpretace;
-porozumět estetice konceptuálního umění;
-odhadnout a posoudit výsledek grafického, textového a aleatorického zápisu a prakticky jej použít při interpretačním rozboru -navrhnout metodu synchronizace instrumentální a elektronické či jiné složky hudebního díla. - Syllabus (in Czech)
- -konceptuální umění a hudba jím ovlivněná;
- -hudba jako scénický útvar, M. Kagel, K.Stockhausen ap., performance;
- -indeterminismus, improvised music -různé typy a stupně volnosti;
- -spektralismus - základy spektrální analýzy prakticky, nalezení struktur a hierarchií;
- -musique concréte instrumentale - H. Lachenmann;
- -hudba s podílem elektroakustické složky, elektronické hudební nástroje a přístroje, druhy zvukoých efektů a problematika ozvučení, zápis a analýza požadavků v partiturách;
- -experimentální inovace v jazzu a populární hudbě, jejich integrace do současné artificiální hudby;
- -nástroje pro interpretaci staré hudby, problematika ladění a její důsledky pro interpretaci;
- Literature
- Cyr, Mary: Performing Baroque Music. Amadeus Press, Aldershot 1992. info
- Donington, R. : Baroque Music : style and performance. Londýn 1982. info
- KLÜPPELHOLZ, W.: Über Mauricio Kagel, PFAU, Saarbrücken, 2003. info
- Orchestrace jako otevřený proces: (sborník studií). Praha: Triga pro Akademii múzických umění v Praze, 2009. ISBN 978-80-904266-8-9.
- Instruments of the middle ages and renaisance : foreword André Previn / David Munrow. -- London : Oxford University Press, 1977.
- DEMOČ, Adrián. Spektrálna hudba a jej ponímanie času (so zameraním na tvorbu Gérarda Griseyho) ("Spectral music and its time perception (with the focus on Gérard Grisey?s work) "). In Spektrálna hudba a jej ponímanie času (so zameraním na tvorbu Gérarda Griseyho). Brno: Ediční středisko JAMU, 2012, 92 pp. ISBN 978-80-7460-015-9. info
- DLOUHÝ, Dan. Přehled, systemizace a zhodnocení tembrálních inovací (Overview, systematization and evaluation of innovations in sound color). In Přehled, systemizace a zhodnocení tembrálních inovací. Praha: Triga pro Akademii múzických umění v Praze, 2010, 95 pp. ISBN 978-80-904266-8-9. info
- FORRÓ, Daniel and Leoš FALTUS. Musitronika I (Musitronics I). In Musitronika I. JAMU Brno: Jamu Brno, 2004, 90 pp. Publikace JAMU. ISBN 80-85429-39-X. info
- FORRÓ, Daniel and Leoš FALTUS. Musitronika - III. Digitální syntetizéry (Musitronika - III. Digital synthesizers). In Musitronika - III. Digitální syntetizéry. Jamu Brno: Jamu Brno, 2003, 244 pp. ISBN 80-85429-81-0. info
- FORRÓ, Daniel. Forró,Daniel:Musitronika-Elektroakustické hudební nástroje-II. Analogové a analogově digitální syntetizéry (Musitronics-Electro-acoustic musical instruments - II. Analog and analog-digital synthesizers). In Forró,Daniel:Musitronika-Elektroakustické hudební nástroje-II. Analogové a analogově digitální syntetizéry. JAMU Brno: JAMU Brno, 2001, 88 pp. JAMU Brno 2001. ISBN 80-85429-50-0. info
- Teaching methods (in Czech)
- -poslech a analýza partitur; -řízená rozprava; -práce s odbornou literaturou; -samostatné kompoziční a materiálové studie;
- Assessment methods (in Czech)
- -kompoziční a instrumentační analýza vybrané skladby s podílem elektroakustické složky - technické požadavky, zápis, vztahy instrumentální a elektroakustické složky kompozice;
-vypracování grafického zápisu úseku elektroakustické hudby pro účely synchronizace a časové orientace instrumentalistů;
-alternativně transkripce formálního úseku skladby pro jiné pbsazení - z komorního nebo sólového na orchestrální nebo naopak; - Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Winter 2021, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2021/HF0117z