HF:HF0087z Musical Dramaturgy and Reperto - Course Information
HF0087z Musical Dramaturgy and Repertoire I
Faculty of MusicWinter 2021
- Extent and Intensity
- 1/0/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Mgr. Pavel Koňárek (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. MgA. Jan Ocetek, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Orchestral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Choral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Opera directing (programme HF, Opdir:M5)
- Vocal studies (programme HF, Opdir:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Znalost dramaturgie a interpretační problematiky sborových skladeb období renesance a baroka.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student prokáže schopnost dramaturgického myšlení, kdy dokáže díky teoretickým znalostem skladeb uvedeného období vhodně kombinovat program tak, aby byl po všech stránkách vyvážený, zajímavý a divácky přitažlivý.
- Syllabus (in Czech)
- Seznámení se s vokálními a vokálně instrumentálními díly skladatelů renesance a baroka. Orientace ve vokálně instrumentálních dílech ve smyslu znalostí a interpretačních zákonitostí.
- Přehled o sborové tvorbě nizozemské školy a jejich následovníků (Guillaumede Machaut, Dufay, Johannes Ockeghem, Josquin Despres, Giovanni Palestrina, Orlando di Lasso, Tallis, Hassler, Kryštof Harant, Claudio Monteverdi, Carlo Gesualdo, Heinrich Schütz).
- Skladby zlatého věku kontrapunktu, nové formy, isorytmické moteta, kolorovaná chorální melodie, mše diskantová, cyklická forma, dvojsborovost, trojsborovost. .
- Vznik nových hudebních forem (Francie - chanson, Italie - frottola, villanella, canzonetta).
- Sborová tvorba a specifika barokních skladatelů: J. S. Bacha, G. P. Telemanna, H. Purcella, G. F. Händela s výjimkou oratorií, kantát a oper.
- Výběr sborové tvorby a capella.
- Literature
- MICHAILOV, Michail K.: Štýl v hudbe. Bratislava: Opus, 1985
- ZICH, Jaroslav: Kapitoly a studie z hudební estetiky. Praha: Supraphon, 1990
- PEČMAN, Rudolf: Sloh a hudba 1600-1900. Brno: Rektorát Masarykovy univerzity, 1991
- SMOLKA, Jaroslav: Fuga v české hudbě. Praha: Panton, 1987
- partitury a klavírní výtahy jednotlivých děl
- Teaching methods (in Czech)
- řízená diskuse, praktické ověřování získaných vědomostí
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. K jeho získání je potřeba nejméně 70% účast a v případě neúčasti omluva předem. V případě docházky v rozsahu 60–69% je možné získat zápočet po vypracování seminární práce v rozsahu 5 stran, v případě docházky v rozsahu 50–59% je možné získat zápočet po vypracování seminární práce v rozsahu 10 stran. Při docházce menší než 50% nebo neomluvené neúčasti nebude zápočet udělen a student musí předmět opakovat.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Winter 2021, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2021/HF0087z