H80045z Úvod do hudebního managementu

Hudební fakulta
zima 2021
Rozsah
1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. MgA. Vilém Spílka (přednášející)
Garance
doc. MgA. Vilém Spílka
Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER( H80045l Úvod do hudebního managementu )
Přijetí k magisterskému stupni studia.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získat základní přehled o tom, jak rozvíjet vlastní kariéru po skončení studia a ryze praktickými metodami se dopracovat k samostatnosti v hudebním fungování.
Výstupy z učení
Student
- zná jednotlivé atributy self managementu a self promotion a je schopen je pro sebe využít;
- je si vědom své marketingové hodnoty;
- dokáže připravit "hudební produkt" a je schopen jej nabídnout pořadatelům a vydavatelům;
- chápe a aplikuje základní principy bookingu, networkingu, fundraisingu a technické přípravy pro pořadatele;
- je schopen zahájit vlastní pořadatelskou nebo organizační činnost.
Osnova
  • Týden 1
    základní seznámení s předmětem, zjištění míry znalostí a zkušeností studentů, plán na semestr
  • definice marketingové hodnoty umělce, diskuze
  • Týden 2
    základy managementu 1
  • umělecké směřování, plánování a příprava projektů, diskuze
  • Týden 3
    základy managementu 2
  • vytváření image, příprava materiálů na self promo, diskuze
  • Týden 4
    základy managementu 3
  • příprava technických částí smluv – ridery, stage plány, mimohudební požadavky
  • Týden 5
    nástroje self promotion 1 (websites, sociální sítě, blogování, networking)
  • analýza webových stránek umělců, možnosti šablon, prolinkování atd., diskuze
  • Týden 6
    nástroje self promotion 2
  • press kity, jejich náplň a forma, diskuze
  • Týden 7
    booking
  • základy úspěšného bookingu, networking
  • Týden 8
    PR
  • textace, síťování, PR agentury
  • Týden 9
    grantové možnosti
  • Týden 10
    základy dramaturgie, diskuze
  • Týden 11
    zakládáme vlastní festival/klub/kolokvium atd.
  • Týden 12 a 13
    sumarizace látky, opakování důležitých témat, prezentace projektů studentů
Výukové metody
Dílna
Metody hodnocení
Zápočet
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2022, zima 2023, zima 2024.