H75017z Marketing Communications in the musical arts

Faculty of Music
Winter 2021
Extent and Intensity
1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Daniela Peclová (lecturer)
Guaranteed by
Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 10:10–11:45 006
Prerequisites
Znalost základní marketingové terminologie a základní zkušenosti se sestavením plánu komunikace
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Studenti získají ucelený přehled o jednotlivých nástrojích komunikačního mixu a dokáží sestavit nejvhodnější strukturu plánu komunikace. Studenti nabydou znalostí ohledně vytváření brandu, včetně strategických nástrojů pro analýzu konkurence a sestavování positioningu značky. Studenti budou schopní vytvářet také obsahový plán, zvolit nejvhodnější kombinaci kanálů komunikace a vytvořit tón komunikace na míru zákazníkům.
Learning outcomes
Student bude schopen: - popsat jednotlivé nástroje komunikačního mixu;
- využívat strategické nástroje pro sestavování komunikační strategie;
- bude mít přehled o nástrojích pro sestavování brandu;
- se orientovat v pojmech jako design značky, tón komunikace, media plán ad.;
- dokáže sestavit obsahovou strategii, včetně konkrétních nástrojů a jejich využití v komunikaci
Syllabus
  • 1. OPAKOVÁNÍ POJMŮ Z KURZU MARKETING, OSOBA MARKETINGOVÉHO SPECIALISTY V HUDEBNÍM UMĚNÍ
  • 2. KOMUNIKAČNÍ MIX – POPIS JEDNOTLIVÝCH NÁSTROJŮ MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE A JEJICH VYUŽITÍ V OBLASTI HUDEBNÍHO UMĚNÍ
  • 1. Úvod do komunikace – co to je komunikace, co spadá do komunikačního mixu, rozdíly mezi B2B a B2C komunikace, mezinárodní marketingová komunikace;
  • 2. Specifika komunikace uměleckého produktu;
  • 3. Reklama;
  • 4. PR;
  • 5. Osobní prodej;
  • 6. Sponzoring;
  • 7. Komunikace v místě prodeje;
  • 8. Výstavy a veletrhy;
  • 9. Obsahový marketing;
  • 10. Influencer marketing;
  • 11. Crowdfunding;
  • 12. Kooperace s jinými subjekty jako nástroj vzájemné propagace;
  • 13. Online marketing/digital;
  • 14. Vytváření image umělce, uměleckého produktu;
  • 3. MARKETINGOVÁ STRATEGIE – TEORETICKÉ OPAKOVÁNÍ ZÁKLADŮ MARKETINGU ROZŠÍŘENÉ O NOVÉ POJETÍ POSITIONINGU ZNAČKY A JAK VYUŽÍT SESTAVENÍ MARKETINGOVÉ STRATEGIE V HUDEBNÍM UMĚNÍ
  • 1. Situační analýza – zhodnocení současného stavu, SWOT analýza;
  • 2. Mise, vize, poslání – formulace a rozdíly a jejich potřeba v rámci marketingové komunikace;
  • 3. Konkurence – zhodnocení konkurence, nástroje na porovnání konkurence, styl komunikace konkurence, kanály, které využívá konkurence, silné a slabé stránky komunikace;
  • 4. Analýza zákazníků – kdo je náš zákazník, cílové skupiny komunikace;
  • 5. Persony – sestavení modelových typů zákazníků, se kterými komunikujeme;
  • 6. Brand commitment matrix – customers identity, aims and belongs, companies purpose, onlynessand values;
  • 7. Brand positioning;
  • 4. KOMUNIKAČNÍ A OBSAHOVÁ STRATEGIE
  • 1. Kreativní strategie – design značky - branding, logo, aplikace loga, co vše patří do designu značky;
  • 2. Brand ladder – features, benefits, values, positioning statement;
  • 3. Tón komunikace – působení komunikace na naše zákazníky, komunikační graf;
  • 4. Channel strategy – komunikační mix;
  • 5. Online komunikace – jak zvolit nejvhodnější kombinaci nástrojů;
  • 6. Offline komunikace – jak využít offline marketing pro zviditelnění značky a netradiční formy offline komunikace;
  • 7. Obsahová strategie – co to je, co spadá do obsahové strategie, analýza stávajícího publikovaného obsahu, analýza konkurenčního obsahu;
  • 8. Tvorba obsahové a komunikační strategie – popis jednotlivých částí k sestavení strategie;
  • 9. Media plán, obsahový plán, plánování komunikace a distribuce komunikačního mixu – vytváření plánů, rozpočtů, spolupráce s agenturami a dalšími subjekty;
Literature
  • Kreativita a efektivita v marketingové komunikaci
  • BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: Divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0. info
  • FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3rd ed. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3432-0. info
  • PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-271-0787-2. info
  • PŘIKRYLOVÁ, Jana and JAHODOVÁ HANA. Moderní marketingová komunikace: jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
  • BAČUVČÍK, Radim. Divadlo, filharmonie a studenti: mladí lidé jako cílová skupina marketingu kulturních institucí. 2008. ISBN 978-80-904273-0-3. info
Teaching methods
Přednášky a cvičení
Assessment methods
Klasifikovaný zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 2 z 4.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2021, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2021/H75017z