H60197Az Composition II

Faculty of Music
Winter 2021
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60195Al Kompozice elektroakustické hudby I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je rozšíření znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým i praktickým vybavením pro činnost skladatele elektroakustické hudby, v oblasti komplikovanějšího formálního uspořádání, pokročilé modifikace zvuku efektovými procesory a využití akustických nástrojů.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vytvářet složitější tektonická kompoziční řešení,
• na pokročilé úrovni modifikovat zvuk efektovými procesory,
• komponovat elektroakustické skladby s větším množstvím stop,
různými metodami tvorby zvuku a zapojením akustických nástrojů v zaznamenané nebo živé podobě.
Syllabus (in Czech)
  • Tvorba komplikovanějších formových schémat.
  • Pokročilé využití efektových procesorů.
  • Vytvoření 2 - 3 elektroakustických kompozic s větším množstvím stop a stereo výstupem v délce min. 8 minut s důrazem na umělecké parametry díla, využívajících některého z dříve aplikovaných způsobů tvorby zvuku a jednoho nebo více akustických nástrojů. Důraz je kladen zejména na rozvíjení uměleckého myšlení, polyvrstevnatost díla a kvalitní technickou realizaci.
Literature
  • DEAN, Roger T., ed. Computer Music. New York: Oxford University Press, 2009. ISBN 978-0-19-533161-5.
  • TAZELAAR, Kees, ed. A laboratory for sonology. Haag: Koninklijk Conservatorium, 2015. ISBN 978-90-822138-2-9.
  • RATAJ, Michal. Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu: problematika vymezování tvůrčích pozic v prostředí akustických umění z pohledu domácí scény radioartu. Praha: KANT pro AMU, 2007. ISBN 9788086970318.
  • MEDEK, Ivo. Řád hudební kompozice a prostředky jeho výstavby. Brno: JAMU, 2009. ISBN 978-80-86928-63-0.
  • MOORE, Adrian. Sonic Art: Introduction to Electroacoustic music. New York: Routledge, 2016. ISBN 978-1-138-92501-4.
  • Computer music: History. Electronic Music [online]. [cit. 2. 5. 2016]. Dostupné z: http://electronicmusic.wikia.com/wiki/Computer_music
  • TENNEY, James. From Scratch: Writings in Music Theory. Chicago: University of Illinois Press, 2015. ISBN 978-0-252-09667-9.
  • RACLAVSKÝ, Jiří. Zkoumání obecné struktury hudební kompozice pojmem funkce [online]. [cit. 7. 6. 2016]. Dostupné z: http://www.phil.muni.cz/~raclavsky/texty/zkoumani_obecne_struktury.html
  • LEHMAN, Scott. Effects Explained: Ring Modulation [online]. Harmony Central, 1996. [cit. 13. 12. 2018]. Dostupné z: http://web.archive.org/web/20051201090154/http://www.harmony-central.com/Effects/Articles/Ring_Modulation
  • WÖRNER, Karl H. Stockhausen: Life and Work. Oakland: University of California Press, 1992. ISBN: 978-0-520-03272-9.
  • DLOUHÝ, Dan. Přehled, systemizace a zhodnocení tembrálních inovací. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2013. ISBN 978-80-7460-045-6
  • CURTIS, Roads. Computer Music Tutorial. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2017. ISBN: 9780262181587.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2021, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2021/H60197Az