HF:HPH030z Teorie kompozice - Informace o předmětu
HPH030z Teorie kompozice
Hudební fakultazima 2020
- Rozsah
- 0/24/72. bloková výuka, 4 týdenní bloky á 6 hodin kontaktní výuky + domácí příprava ve výši 72 hodin/semestr. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Richard Fajnor (cvičící)
MgA. doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. (cvičící)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Daniel Matej, ArtD. (cvičící)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (cvičící)
Ing. MgA. Edgar Mojdl, Ph.D. (cvičící)
prof. Martin Smolka (cvičící)
doc. MgA. Jaroslav Šťastný, Ph.D. (cvičící)
prof. Mgr. MgA. Vít Zouhar, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Doktorské studium HF – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Doktorské studium HF – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- TYP_STUDIA(D)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice a teorie kompozice (program HF, D-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Náplň předmětu vychází z odborné literatury zaměřené zejména na současné poznatky prezentované na úrovni mezinárodních žurnálů specializovaných na oblast kompozice a multimediální kompozice. Pedagog směřuje a konzultuje aktivity studenta a jeho konkrétní výsledky při uplatňování nabytých znalostí, ať už metodou simulace projektů nebo skutečně reálně dosažených výsledků školence v praxi. V rámci předmětu školenec připravuje a studuje texty pro aktivní vystoupení na konferencích či pro kontaktní výuku.
- Osnova
- 1. studium odborných textů a jejich výklad
- 2. konzultace konkrétních úkolů z oblasti kompozice a multimediální kompozice
- 3. vyhledání a doporučení vhodných odborných konferencí jak pro pasivní tak aktivní účast a konzultace přípravy příspěvku
- 4. další doporučení vhodných pro umělecký rozvoj posluchače
- 5. úvahy nad strategií svého vlastního uměleckého a producentského rozvoje
- 6. konzultace průběžných výsledků
- 7. prezentace všech výsledků v rámci závěrečného kolokvia
- Literatura
- FALTIN, Peter. Funkcia zvuku v hudobnej štruktúre. Bratislava: Štátne hudobné vydavateľstvo, 1966.
- MANOVICH, Lev. The Language of New Media. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, 2001. ISBN 978-0-262-63255-3.
- SEXTON, Jamie. Music, sound and multimedia: from the live to the virtual. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2007. ISBN 978-0-7486-2534-5.
- MATEJ, Daniel. Úvod do studia multimédií a multimediálního umění (dějiny, teorie, pojmosloví, bibliografie) [online]. Dostupné z: http://www.jamu.cz/img/esf/projekty-jamu/001_uvod-do-studia-medii-a-multimedialniho-umeni.pdf
- COOK, Nicolas. Analysing musical multimédia. Oxford: Oxford University Press, 1998. ISBN 0-19-816737-7.
- VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš. Co je ještě nového na nových mediích? [online]. Dostupné z: http://www.advojka.cz/archiv/2008/40/co-je-jeste-noveho-na-novych-mediich
- PACKER, Randall, JORDAN, Ken. Multimedia: From Wagner to Virtual Reality. New York: W.W. Norton, 2002. ISBN 978-0-393-32375-7.
- CSERES, Jozef , MURIN, Michal. Od analógového k digitálnímu. Banská Bystrica: Akadémia umení, Fakulta výtvarných umení, 2010. ISBN 80-89078-78-3.
- SALTER, Chris. Entangled. Technology and the Transformation of Performance. Cambridge/London: The MIT Press, 2010. ISBN 978-0-262-19588-1.
- McLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím. Praha: Odeon, 1991. ISBN 80-207-0296-2.
- KYONG, Wendi Hui, KEENAN, Thomas, eds. New Media – Old Media: A History and Theory Reader. New York: Routledge, 2006. ISBN-13 978-0415942249.
- DANIELS, Dieter, NAUMANN, Sandra, THOBEN, Jan. Audiovisuology 2: essays: histories and theorie of audiovisual media and art. Köln: König, 2010. ISBN 978-3-86560-687-7.
- Metody hodnocení
- kolokvium
- Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2020/HPH030z