HF:H75006z Muzikálová tvorba z hlediska d - Informace o předmětu
H75006z Muzikálová tvorba z hlediska dirigování I
Hudební fakultazima 2020
- Rozsah
- 0/1. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Dan Kalousek (přednášející)
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Dirigování orchestru (program HF, B-HUDUM)
- Dirigování orchestru (program HF, N-HUDUM)
- Dirigování sboru (program HF, B-HUDUM)
- Dirigování sboru (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání přehledu o problematice studia a provádění muzikálových děl.
- Osnova
- Cílem předmětu je získání přehledu o problematice interpretace muzikálové tvorby (od operetních počátků až po
muzikály současné) pomocí detailního studia uvedených partitur, ozřejmění specifičnosti rozdílných hudebních
stylů, práce se sólisty, ansámbly a sborem. Výuka probíhá hromadně, formou poslechu s partiturou a detailním
vyjasněním konkrétních problémů.
ZS:
- předehra z muzikálu Gypsy (S. Sondheim, J. Styne),
- operety Krásná Helena (H. Meilhac, L. Halévy , J. Offenbach): Předehra, La Perikola (H. Meilhac, L. Halévy , J. Offenbach): Finále I,
- soudobé muzikály: Fantom opery (A. L. Weber, Ch. Hart, R. Stilgoe), Producenti (M. Brooks, T. Meehan),
- detailní studium uvedených partitur, specifičnost rozdílných hudebních stylů, práce se sólisty, ansámbly a sborem.
LS:
- předehra z muzikálu Girl crazy (G. Bolton, G. Gershwin),
- opereta Netopýr (K. Haffner, R. Genée, J. Strauss ml.): Předehra, Finále II
- soudobé muzikály: Elisabeth (M. Kunze, S. Levay), Jekyll a Hyde (L. Briscusse, F. Wildhorn),
- detailní studium uvedených partitur, specifičnost rozdílných hudebních stylů, práce se sólisty, ansámbly a sborem.
- Cílem předmětu je získání přehledu o problematice interpretace muzikálové tvorby (od operetních počátků až po
muzikály současné) pomocí detailního studia uvedených partitur, ozřejmění specifičnosti rozdílných hudebních
stylů, práce se sólisty, ansámbly a sborem. Výuka probíhá hromadně, formou poslechu s partiturou a detailním
vyjasněním konkrétních problémů.
- Literatura
- Bártová, M.: Gilbert & Sullivan: Přímí předchůdci muzikálu 20. století, Disk 17, září 2006. info
- Hrčková Naďa - Dějiny hudby VI, 20. století (svazek 1), Euromedia Group, Praha, 2006. info
- Špelda, Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha, 1971. info
- http://en.wikipedia.org/wiki/Musical_theatre. info
- Bártová M.: Kořeny muzikálu, Theatralia 2004, Q7. info
- Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace, Panton, Praha, 1967. info
- Prostějovský, M.: Muzikál expres - Malý průvodce velkým muzikálem, Větrné mlýny, Praha, 2008. info
- http://en.wikipedia.org/wiki/Musical_film. info
- Partitury uvedené v obsahu předmětu. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá hromadně, formou poslechu s partiturou a detailním vyjasněním konkrétních problémů.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2020/H75006z