HF:H60196Az Kompozice IV - Course Information
H60196Az Kompozice IV
Faculty of MusicWinter 2020
- Extent and Intensity
- 0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (seminar tutor)
MgA. Michal Indrák, Ph.D. (seminar tutor)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování předmětu H60199Al Kompozice elektroakustické hudby III.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Composition (programme HF, N-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je další rozšíření doposud získaných dispozic o pokročilejší principy interaktivity, tvorbu zvuku a hudebních struktur pomocí modulárních syntetizérů a zapojení elektroakustické hudby do scénických projektů.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• aplikovat základní principy interaktivity do své tvorby,
• vytvořit jednodušší hudební struktury pomocí modulárního syntetizéru,
• vytvářet rozsáhlejší skladby s komplexním použitím nejrůznějších přístupů ke tvorbě elektroakustické hudby a eventuálním scénickým využitím. - Syllabus (in Czech)
- Pokročilejší principy interaktivity.
- Modulárními syntetizéry.
- Mimohudební složky multimediálního díla (projekce, scénické osvětlení, jevištní akce). Dramaturgie zvukové složky divadelní inscenace, komunikace s dalšími členy tvůrčího týmu (zvukovým mistrem, libretistou, operním režisérem, choreografem atd.).
- Vytvoření alespoň 2 elektroakustických kompozic s celkovou délkou min. 25 minut s důrazem na umělecké parametry díla, současné trendy v tvorbě elektroakustické hudby a moderní kompoziční principy. Současně alespoň jedna z kompozic využije prvků interaktivity. Vítané je začlenění dalších scénických prostředků. Očekává se tvorba kompozic s komplexním přístupem na všech úrovních tvorby elektroakustické hudby (poučené využití softwaru, hardwaru, orientace v soudobých kompozičních technikách) s přesahem k promyšlené interpretaci skladeb. Předpokládá se pokročilá orientace studenta v práci s prostorovým zvukem; posluchač je technicky vybaven natolik, že bude schopen provést technologicky složité skladby a zajistit si jejich provedení v dostatečné kvalitě.
- Literature
- DANNENBERG, Roger B. Software Support for Interactive Multimedia Performance. In Proceedings The Arts and Technology 3 [online]. (duben 1991), New London: Connecticut College, 1991, s. 148-156 [cit. 23. 8. 2016]. Dostupné z: http://citeseerx.ist.psu.edu/
- MIRANDA, Eduardo R. Composing Music with Computers. Oxford: Focal Press, 2001. ISBN 0-240-51567-6.
- DLOUHÝ, Dan: Počítačem podporovaná algoritmická kompozice. Brno: Vydavatelství JAMU, 2018. 978-80-7460-141-5
- CURTIN, Adrien. Avant-Garde Theatre Sound: Staging Sonic Modernity (Avant-Garde in Perfformance). London, New York and Shanghai: Palgrave Macmillan, 2014. ISBN-13: 978-1137324788.
- MILLER, Paul D., ed. Sound Unbound: Sampling Digital Music and Culture. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2008. ISBN 978-0-262-63363-5.
- SPIEGEL, Laurie. A Short History of Intelligent Instruments. In Computer Music Journal [online]. Vol. 11, No 3 (podzim 1978). Cambridge, Massachusetts: The MIT Press. [cit. 20. 8. 2016]. Dostupné z: http://retiary.org/ls/writings/cmj_intelligt_instr_hist
- LANE, Cathy, CARLYLE, Angus. In The Field: The Art of Field Recording. Axminster: Uniformbooks, 2011. ISBN 978-0956855961.
- WEIS, Elisabeth, BELTON, John. (ed.). Film Sound: Theories and Practice. New York: Columbia University Press, 1985. ISBN 978-0231056373.
- DEMMERS, Joanna. Listening through the Noise. Oxford, New York: Oxford University Press, 2010. ISBN 978-0-19-538765-0.
- CHION, Michel. Audio-Vision. Sound on Screen. New York: Columbia University Press, 1994. ISBN 0-231-07898-6.
- COOK, Perry R. Real Sound Synthesis for Interactive Applications. Boca Raton: CRC Press, 2002.
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení. Individuální výuka.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Winter 2020, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2020/H60196Az