HF:H80008z Seminář multimediální kompozic - Informace o předmětu
H80008z Seminář multimediální kompozice II
Hudební fakultazima 2019
- Rozsah
- 1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 13:30–15:05 114
- Předpoklady
- úspěšné absolvování 1.ročníku magisterského navazujícího stupně studia oboru Multimediální kompozice
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Multimediální kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Multimediální kompozice (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Procvičit dovednost prezentace vlastního díla a diskuse o kontextu a vazbách na aktuální dění v oboru. Upevňování všeobecného rozhledu a tréning kritického myšlení. Student po absolvování předmětu je schopen sebereflexe, je otevřen názorům svého okolí a zná principy demokratického jednání. Umí artikulovat a efektivně komunikovat odborné postoje a umí je použít při kritické analýze své práce a jejím dobovém zařazení do kontextu současného umění. Sleduje aktuální trendy v oblasti multimediální tvorby a umí je začlenit do svého profesního rozvoje.
- Osnova
- - prezentace kompozic studentů - diskuse o prezentovaných kompozicích, volbě formálních řešení a adekvátní dokumentace - vystoupení zahraničních hostů - autorů, interpretů, teoretiků - diskuse s hosty - otevírání nejrůznějších témat, týkajících se tvorby i praktického provozu současného umění - diskuse k daným tématům
- Literatura
- Bolter, Jay David - Gromala, Diane. Windows and mirrors :interaction design, digital art, and the myth of transparency. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2003. xi, 182 s. The new media reader. Edited by Noah Wardrip-Fruin - Nick Montfort. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2003. xv, 823 s. info
- Bolter, Jay David - Grusin, Richard. Remediation :understanding new media. 1st MIT Press pbk. ed. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2000. xi, 295 s. ISBN 0-262-52279-9. The digital dialectic : new essays on new media. Edited by Peter Lunenfeld. 3rd printing. Cambridge, Massachusetts : MIT Press, 2001. xxi, 298 s. ISBN 0-262-12213-8. info
- Florence de Méredieu: "Digital and Video Art", Chambers Harrap Publishers Edinburgh 2005. info
- Ivo Bláha: "Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla", AMU Praha, 2006. info
- Kesner, Ladislav. Muzeum umění v digitální době. Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé. Praha : ARGO a NG, 2000. 259 s. ISBN 80-7203-252-6. info. info
- Landa L.: Digitální obraz, Cinepur č.61. info
- Lovejoy, Margot; Digital Currents: Art in The Electronic Age, Routledge, London 2004. info
- Paul Virilio, "Informatická bomba", Pavel Mervart, 2004. info
- Rataj, Michal: Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu - KANT AMU, Praha, 2007. info
- Sound unbound :sampling digital music and culture. Edited by DJ Spooky That Subliminal Kid, MIT Press, Cambridge, Mass. 2008, 426 s. info
- Výukové metody
- přednáška seminář Setkávání členů katedry - studentů a pedagogů kompozice a multimediální kompozice při prezentaci nejrůznějších děl, realizací a konceptů studentů i pedagogů s významným podílem řízené diskuse. Občasná vystoupení pozvaných autorů, zejména zahraničních. Otevírání nejrůznějších témat, týkajících se tvorby i praktického provozu současného umění.
- Metody hodnocení
- zápočet
- Navazující předměty
- Statistika zápisu (zima 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2019/H80008z