H60371z Vybavení EA studia I

Hudební fakulta
zima 2019
Rozsah
0/1. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Vyučující
BcA. Jiří Pejcha (přednášející)
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
St 14:20–15:05 116, Čt 14:20–15:05 116
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Definování zvuku, základní pojmy fyzikální, fiziologické a hudební akustiky
    Elektroakustické měniče, principy přeměny, základní charakteristiky, vlastnosti a použitelnost
    Elektroakustický řetězec, možnosti zapojení, posloupnost a jeho logika, pracovní body elektronických zařízení jejich impedanční přizpůsobení, úrovně signálů, elektromagnetické a jiné rušení signálu
    Mixážní pulty, jejich varianty, pojmenování jeho částí, popis ovládacích prvků, tok signálu
    Zvukové procesory, zařízení na úpravu zvukových záznamů, přehled, popis jejich činnosti
    Formáty zvukových a datových nosičů, parametry digitálních záznamů zvuku
    Základní principy nahrávání a zachytávání zvuku, práce s přístroji
    Sound design jako umělecká disciplína, rozdíly mezi dokumentační činností a uměleckým projevem
Literatura
  • Jiří Pejcha, Jan Škubal - zvuk v divadle (skripta), JAMU 2005. info
  • Praxe zvukové techniky - Václav Vlachý, Muzikus 2000. info
  • Domácí nahrávací studio - Daniel Forró, Grada 1996. info
  • Hudební akustika - Václav Syrový, AMU 2003. info
Výukové metody
řízená rozprava, samostatná praktická činnost
Metody hodnocení
zápočty na základě docházky, znalostního testu a seminární práce
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.