H60291NSz Repertoire I

Faculty of Music
Winter 2019
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Blanka Juhaňáková, ArtD. (lecturer)
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Absolvování bakalářského studia, obor dirigování orchestru.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Problematika interpretace ruské vokální hudby od 17. do začátku 20. století. a vybraných děl skladatelských osobností 18. a 19. století.

Syllabus (in Czech)
  • Problematika interpretace děl ruské vokální hudby a vybraných skladatelských osobností 18.a 19.století.

    - vokální heterofonie, kyjevská notace je důsledně diastematická (1678)
    - rozvoj vícehlasu, tříhlasé strofické kanty, žalmy, polychorální sborové koncerty a liturgie, vliv pozdně benátského a římského polyfonního slohu
    - Mykola Pavlovič Dileckij a Joannikij Trofimovič Koreněv: nová reforma církevní hudby, velká chrámová a synodální sborová tělesa, vliv lidové hudby, ruská lidová píseň
    - období Kateřiny Veliké: invaze italské hudby, italská opera neapolského směru
    - Petrohrad: Francesco Araja, Bladissera Galuppi, Giuseppe Sarti, na konci 18. století vliv francouzské
    opery #comique", divadlo hraběte Šeremetěva, opera Josefa Myslivečka Nitteti
    - ruské opery: skladatelé Zorin, Kercelli, Darsi, Matinský, Paškevič, M. S. Berezovskij
    - Dmitrij Stěpanovič Bortňanskij: opery, církevní hudba, 35 koncertů pro čtyřhlasý sbor, 10 dvojsborových koncertů
    - Stěpan Ivanovič Davydov: chrámové skladby, čtyřhlasé duchovní koncerty a liturgie
    - Alexandr Sergejevič Dargomyžskij: díla vokální a hudebně dramatická
    - Anton Grig. Rubinštejn: duchovní opery, oratoria, Sulamit
    - Alexandr Pofrijevič Borodin: opera Knjaz Igor
    - Modest Petrovič Musorgskij: opery a kantáty
    - Nikolaj Andr. Rimskij-Korsakov: opery, sborník ruských národních písní, sbírka duchovních zpěvů, kantáty
    - Alex. Konst. Glazunov: čtyři kantáty
    - P. I. Čajkovskij: pravoslavná hudba chrámová
    - J. S. Bach: Mše h-moll
    - L. van Beethoven: Missa solemnis D-dur, op 123
    - Felix Mendelssohn-Bartholdy: Lobgesang, op. 52
    - velké sborové scény v operách Giuseppe Verdiho: Nabucco (Gli arredi festivi, Va pensiero sull´ ali dorate), Trovatore (Vedi, le fosche notturne spoglie), Otello (Fuoco di gioia), Ernani (Si ridesti il leon di Castiglia), Aida (Golria al Egitto, Macbeth (Patria oppressa), I Lombardi (Gerusalem! Gerusalem!, O signore), Don Carlo (Spuntato ecco il di)
Literature
  • Sabolcsi B.: Dějiny hudby od pravěku do konce 19. století, Bratislava 1962. info
  • Racek J.: Ruská hudba, SNKLHU, Praha 1953. info
Teaching methods (in Czech)
Přednáška
Assessment methods (in Czech)
Zápočet, zkouška
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 3.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (Winter 2019, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2019/H60291NSz