HF:H70040z Multimedia composition I - Course Information
H70040z Multimedia composition I
Faculty of MusicWinter 2015
- Extent and Intensity
- 4/0. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Richard Fajnor (lecturer)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( H70040l Multimedia composition I )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Multimedial Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- ZS: Komplexní umělecké využití vztahu mezi hudbou a objektem.
- objektová, tvarová, světelná a akustická kompozice - plastika multimedií
LS: Komplexní umělecké využití vztahu mezi hudbou a pohybem.
- objekt/subjekt v pohybu, figura v pohybu, prostor v pohybu - dynamika multimedií
Tvorba mixmediálních děl vycházejících z tohoto vztahu.
- Syllabus (in Czech)
- ZS:
Spojení hudby - akustické abstraktní formy s vizuálním a objektovým světem (atypické a home-made hudební nástroje, znějící objekty/sochy, lidské tělo, ozvučování předmětů..)
Strukturace díla, výstavbové principy, řád, formální a symbolické determinace - tvarové a materiálové definování objektů - sochařská kvalita x hudební kvalita díla, sémantické vztahy, hierarchie a jejich proměny. Filosofické odkazy.
LS:
Spojení hudby se světem pohybu.
Vytváření děl využívajících pohyb v širokém spektru od klasického tance přes performance až ke koncertu a představení.
Filosofické odkazy, historické aspekty, problematika lidského těla při jeho zapojení do díla, hierarchie a jejich proměny. Strukturace díla, výstavbové principy, řád, forma
ZS:
- Předmět/objekt v předmětné, ideové a digitální realitě - umělecký předmět / plastika.
- Objektovost světa a jeho vnímání, zákonitosti vyčleňování tvaru-figury na pozadí - příklady tradičních uměleckých témat - zátiší, portrét, hudební nástroj, atd.
- Problematika hudebního nástroje jako objektu produkujícího zvuk.
- Téma portrétování/ subjektivita definice objektu - umělec a jeho model /autoportrét.
- Smyslová zkušenost/ iluzivnost a jejich interpretace.
- Zpracování témat tradičními technikami - text/ výtvarné umění/ hudba/ divadlo/ film - objekt jako samostatná hodnota/ objekt jako rekvizita/ grafická, psaná, scénická, filmová, akustická .. podoba věcí/ portrétování světa.
- Téma těla v umění, figurální/figurativní - vnější a vnitřní fyzická zkušenost, dech, hmat, dichotomie akustického a vizuálního, používání těla jako extenze do prostoru, jako objektivizace ducha, nebo jako nástroje pro používání světa.
- Medialita, charakteristika/charakterovost, typologie, autenticita, individuum - mediální tvář
LS:
- Pohyb z hlediska fyzikálního a filosofického, zdroje a důsledky - téma pohybu ve světové umělecké tvorbě - akční umění..
- Pohyb - lokomoce, manipulace, komunikace, transformace - význam, překlad z kódu do kódu, exprese/správa/interpretace - dynamika.
- Řeč obrazu / obraz řeči / hudba řeči /řeč hudby - stopa jako záznam gesta, znak, akční malba /obraz řeči - písmo jako fixovaná interpretace posunku, sonické hodnoty a artikulace, vývoj hudebního názoru.
- Gesto, tanec, představení, hra, simulace, animace.
- Umění akce jako projev přijetí přímé osobní zodpovědnosti v představení autentického názoru obecenstvu v běžném uměleckém i veřejném provozu.
- Mechanizmus, energetika/elektrika, stroj, umělé systémy, software, automat, robot.
- ZS:
Spojení hudby - akustické abstraktní formy s vizuálním a objektovým světem (atypické a home-made hudební nástroje, znějící objekty/sochy, lidské tělo, ozvučování předmětů..)
Strukturace díla, výstavbové principy, řád, formální a symbolické determinace - tvarové a materiálové definování objektů - sochařská kvalita x hudební kvalita díla, sémantické vztahy, hierarchie a jejich proměny. Filosofické odkazy.
LS:
Spojení hudby se světem pohybu.
Vytváření děl využívajících pohyb v širokém spektru od klasického tance přes performance až ke koncertu a představení.
Filosofické odkazy, historické aspekty, problematika lidského těla při jeho zapojení do díla, hierarchie a jejich proměny. Strukturace díla, výstavbové principy, řád, forma
- Literature
- B.Schellmann a kol.: "Média/ základní pojmy, návrhy, výroba", Europa Sobotáles, 2004. info
- "Orbis Fictus" (katalog k výstavě SCCA), Oswald Praha, 1995. info
- Petr Dorůžka: "Hudba na pomezí", Panton ČHF Praha, 1991. info
- Zdeněk K.Slabý, Petr Slabý: "Svět jiné hudby", Volvox Globator Praha, 2002. info
- Vilém Flusser: "Za filozofii fotografie", Hynek Praha, 1994. info
- Michal Rataj: "Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu.", KANT, AMU, 2007. info
- Roland Barthes: "Světlá komora", Archa Bratislava, 1994. info
- Michelle Emmer: "The Visual Mind" The MIT Press, 1994. info
- Vilém Flusser: "Moc obrazu", Výtvarné umění 3-4/96, OSVU Praha, 1996. info
- Gilles Deleuze: "Film 1/ Obraz - pohyb", NFA Praha, 2000. info
- Jacques Aumont: "Obraz", FAMU Praha, 2005. info
- Nielson Goodman: "Jazyky umění / Nástin teorie symbolů", Academia, 2007. info
- Teaching methods (in Czech)
- Způsob výuky: přednáška + individuální konzultace - 1+3 hod.
Počet děl vytvořených za semestr je závislý na jejich rozsahu a technické náročnosti, proto bude řešen vždy individuálně. Za semestr bude vytvořeno alespoň jedno dílo.
Vzhledem k tvůrčí povaze předmětu - tvorbě uměleckých děl - není časová osnova uvedena. - Assessment methods (in Czech)
- komisionální zkouška - posouzení semestrální a klauzurní realizace - klasifikovaný zápočet
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 10 z 20.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Winter 2015, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2015/H70040z