HF:HJ0017z Vybrané aspekty jazykového pro - Informace o předmětu
HJ0017z Vybrané aspekty jazykového projevu (pro cizince)
Hudební fakultazima 2014
- Rozsah
- 1/2. 2 kr. 2 z 5. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Květoslava Horáčková, Ph.D. (přednášející)
Marie Fišerová (přednášející) - Garance
- Katedra cizích jazyků – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra cizích jazyků – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( HJ0017l Vybrané aspekty jazykového projevu (pro cizince) )
Úroveň B2 Společného evropského vzdělávacího rámce pro jazyky. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Cíle předmětu
- Dále rozvíjet a upevňovat dosavadní gramatické i lexikální znalosti českého jazyka na úrovni B2 +, seznámit studenty s prací na bázi odborných textů, podporovat samostatnou práci s českým jazykem - vyhledávání zajímavých textů, práce s internetem, dále zdokonalovat cit pro jazyk na úrovni stylistiky.
- Osnova
- Výuka na úrovni B2 Společného evropského vzdělávacího rámce pro jazyky sloužící dalšímu rozšiřování znalostí českého jazyka převážně na základě práce s odbornými texty.
Jako opěrný materiál např. učebnice Bischofová a kol.:Čeština pro středně a více pokročilé, Praha 2008. Procvičování gramatických jevů důležitých pro vytváření textů, správnou stylistiku a vybrané aspekty české ortografie. Dále zaměření na reálie České republiky včetně ukázek z kulturní oblasti (literatura, hudba, výtvarné umění). Aplikace nabytých dovedností - samostatné vypracování textů, referátů.
- Výuka na úrovni B2 Společného evropského vzdělávacího rámce pro jazyky sloužící dalšímu rozšiřování znalostí českého jazyka převážně na základě práce s odbornými texty.
- Literatura
- Výukové metody
- Využití více metod vhodných pro výuku cizích jazyků - např.frontální metoda při výkladech gramatiky, dialogická metoda při konverzaci nad texty, individuální metoda při přípravě samostatných úkolů (např. zadávání referátů), skupinová metoda ( při společném řešení dílčích úkolů v hodině), multimediální metoda. Využití všech metodických složek: psané formy, mluvené formy a audia ( při poslechu s porozuměním). Prostředky: Práce s autentickými odbornými texty, nácvik samostatného písemného vyjadřování, nácvik samostatného ústního projevu, vyhledávání informací - práce s internetem.
- Metody hodnocení
- ZS/ zápočet
LS/ zkouška
Zápočet je udělen na základě aktivní práce v hodinách, podmínkou je vypracování samostatné práce (písemná seminární práce, popř. referát).
Zkouška - hodnocení na základě úspěšně zvládnutého testu z probrané látky, písemný test může být doplněn i ústní zkouškou, eventuálně samostatnou písemnou prací.
- Statistika zápisu (zima 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2014/HJ0017z