HF:H75015z Interpretation of Jazz Music I - Course Information
H75015z Interpretation of Jazz Music I
Faculty of MusicWinter 2014
- Extent and Intensity
- 1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Martin Kleibl, MA, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable of Seminar Groups
- H75015z/1: No timetable has been entered into IS. M. Kleibl
H75015z/2: No timetable has been entered into IS. M. Kleibl
H75015z/3: No timetable has been entered into IS. M. Kleibl - Prerequisites (in Czech)
- EVER( H75015l Interpretation of Jazz Music I )
Splnění podmínek přijímacího řízení oboru Hra na bicí nástroje a přijetí k bakalářskému studiu na HF JAMU. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Percussion Instruments (programme HF, B-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámení studenta klasického směru hry na bicí nástroje se svébytným souborem nástrojů využívaným v jazzové hudbě, tj. jazzovou bicí soupravou.
- Syllabus (in Czech)
- Rozdělení a představení základních komponentů bicí soupravy z hlediska melodického a rytmického vnímání, přirovnání jejich funkce k nástrojům kontrabasu, klavíru, a kytary. Tímto způsobem dbát na základní funkci bicí soupravy v jazzové hudbě z hlediska doprovodného a melodického cítění. Představení základních hudebních způsobů hry staccata a legata. Důraz především na legatový způsob interpretů Eda Sopha a Billy Harta. Práce s bigbandovými skladbami a jazzovými standardy po stránce melodického a rytmického vnímání. Uplatnění těchto schopností při práci s vybranými nahrávkami jazzové hudby. Ukázky využití dovedností ve hře na bicí soupravu při interpretaci klasických skladeb - v případě kompozic pro melodické nástroje posílení rytmického základu; u blanozvučných nástrojů vnímání melodické stránky. Okrajové obeznámení studenta také s dalšími styly populární hudby - rock, pop, funk - a jejími hlavními osobnostmi.
Tematické okruhy
1. Doprovod a melodické hraní na bicí soupravu
2. Bigbandové hraní
3. Jazzové standardy
4. Hraní s nahrávkou
5. Styly populární hudby
- Rozdělení a představení základních komponentů bicí soupravy z hlediska melodického a rytmického vnímání, přirovnání jejich funkce k nástrojům kontrabasu, klavíru, a kytary. Tímto způsobem dbát na základní funkci bicí soupravy v jazzové hudbě z hlediska doprovodného a melodického cítění. Představení základních hudebních způsobů hry staccata a legata. Důraz především na legatový způsob interpretů Eda Sopha a Billy Harta. Práce s bigbandovými skladbami a jazzovými standardy po stránce melodického a rytmického vnímání. Uplatnění těchto schopností při práci s vybranými nahrávkami jazzové hudby. Ukázky využití dovedností ve hře na bicí soupravu při interpretaci klasických skladeb - v případě kompozic pro melodické nástroje posílení rytmického základu; u blanozvučných nástrojů vnímání melodické stránky. Okrajové obeznámení studenta také s dalšími styly populární hudby - rock, pop, funk - a jejími hlavními osobnostmi.
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška - individuální výuka
- Assessment methods (in Czech)
- Student doprovodí hrou na bicí soupravu určenou nahrávku jazzové skladby.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Winter 2014, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2014/H75015z