HF:H51411z Pedagogická praxe I - Informace o předmětu
H51411z Pedagogická praxe I
Hudební fakultazima 2014
- Rozsah
- 1/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Blanka Morávková (přednášející)
- Garance
- Katedra zpěvu – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra zpěvu – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( H51411l Pedagogická praxe I )
Pro získání zápočtu je potřebná aktivní účast na cvičeních během celého semestru - nejméně 70% prezence v docházce. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Zpěv (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Získání praktických zkušeností v oblasti výuky zpěvu na ZUŠ a příprava pro praxi pedagoga zpěvu.
- Osnova
- Praktická pedagogická příprava studentů pro výuku zpěvu na různých stupních hudebních škol.
Předmět Pedagogická praxe navazuje na předmět Metodika zpěvu a připravuje studenty na výuku hlasové výchovy a zpěvu na ZUŠ a konzervatořích. Seznamuje studenty s výukou mladších žáků, tj. žáků I. stupně ZUŠ ve věku 6-l0 roků:
- přijetí nového žáka a úvodní hodina;
- správný postoj, základní dechová cvičení;
- hlasová cvičení s ohledem na věk a rozsah hlasu;
- nácvik písně - respektování hlasového rozsahu, talentu a povahy žáka a možností dětského hlasu;
- seznámení s instruktivní literaturou;
- respektování dětského charakteru hlasu a psychiky dítěte;
v LS pak
V návaznosti na zimní semestr seznamuje studenty s výukou žáků I. st. ZUŠ ve věku 11 - 15 let a žáků II. st. ZUŠ v předmětu sólový zpěv:
- práce s dětmi v předmutačním a mutačním období;
- hlasová cvičení s ohledem na momentální stav a rozsah hlasu;
- nácvik písní pro příslušný věk s ohledem na možnosti a rozsah hlasu a zájmy dítěte;
- práce s nadanými žáky, kteří chtějí v budoucnu studovat zpěv na konzervatoři;
- zásady práce s hlasem po mutaci;
- hlasová cvičení s ohledem na rozsah hlasu, postupné zvětšování rozsahu a dynamických možností hlasu;
- u hlasově nadaných žáků výběr náročnější pěvecké literatury;
- důraz na výraz interpretovaných skladeb a cítění frází;
- odlišnost práce se žáky, kteří jsou zaměřeni na populární zpěv;
- Praktická pedagogická příprava studentů pro výuku zpěvu na různých stupních hudebních škol.
- Literatura
- Výukové metody
- Kolektivní výuka.
- Metody hodnocení
- Zápočet.
- Statistika zápisu (zima 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2014/H51411z