HJ0010Nz Němčina pro manažerskou praxi I

Hudební fakulta
zima 2013
Rozsah
1/2. 3 kr. 3 z 7. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Květoslava Horáčková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra cizích jazyků – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra cizích jazyků – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Dobrá výchozí znalost německého jazyka na úrovni B1.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Sjednocení a prohloubení vybraných gramatických a lexikálních dovedností podle charakteru studijní skupiny. Výuka na úrovni B2 Společného evropského vzdělávacího rámce pro jazyky. Získání základů hudebního názvosloví.

Osnova
  • Výuka na úrovni B2 Společného evropského vzdělávacího rámce pro jazyky. Získání základů hudebního názvosloví a lexikálních kompetení z obecně kulturní oblasti utných pro práci manažera v kulturní sféře.

    Navázání na středoškolské znalosti, jejich aktivizace a prohloubení. Základy práce s odborně zaměřenými texty, důraz na samostatnou práci s německými texty.
    Jako učební materiál slouží např. učebnice "em" především pro osvojení aktivní slovní zásoby, tematicky vybrané gramatické cvičebnice jako doplněk pro nácvik gramatických znalostí a dovedností, sborník/skriptum odborných německých textů pro zvládnutí základů hudební terminologie.
    Studující jsou vedeni k samostatné práci s německými odbornými materiály; výstupy: prezentace před studijní skupinou (prezentace souboru, profil mladého hudebníka, dirigenta, prezentace umělecké školy, profil hudebního tělesa, životopis umělce), vlastní životopis.
Literatura
  • Perlman-Balme Michaela:"em", Hauptkurs B2. Ismaning, Max Hueber Verlag 2005. info
  • Horáčková, K.: Textauswahl für den Deutschunterricht an der Musikfakultät. Brno, JAMU 2011. info
  • Batušek, J.,Horová, E.: Česko- německý slovník hudební terminologie. Praha, SPN 1988. info
  • Batušek, J.,Horová, E.: Německo-český slovník hudební terminologie. Praha, SPN 1989. info
  • Dreyer-Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der dt. Grammatik. München, Verlag für Deutsch 1995. info
  • Hall, K., Scheiner, B.: Übungsgrammatik. Deutsch als Fremdsprache für Fortgeschrittene. Ismaning, Max Hueber Verlag 2001. info
  • Helbig, G., Buscha, J.: Übungsgrammatik Deutsch. München, Langenscheidt 2000. info
  • Časopisy: Das Orchester, Zeitschrift für Musik, Rondo, Crescendo aj. info
Výukové metody
Využití více metod vhodných pro výuku cizích jazyků - např. frontální metoda při výkladech gramatiky, dialogická metoda při konverzaci nad texty, individuální metoda při přípravě samostatných úkolů (např. zadávání referátů), skupinová metoda ( při společném řešení dílčích úkolů v hodině), multimediální metoda.
* Využití všech metodických složek: psané formy, mluvené formy a audia ( při poslechu s porozuměním).
Prostředky: důraz kladen na samostatnou práci studentů, vyhledávání informací - internet. Zadávání písemných seminárních prací na témata vhodná pro praxi manažera.. Práce s textem, textová analýza, referáty, koreferáty.
Nekontaktní forma výuky - e-learning (http://avk.jamu.cz)
Metody hodnocení
ZS/ zápočet (test)
LS/ zkouška (test)

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2013/HJ0010Nz