HF:H60291Sz Repertoár oboru I - Informace o předmětu
H60291Sz Repertoár oboru I
Hudební fakultazima 2013
- Rozsah
- 0/2. 1 kr. 1 z 3. Ukončení: z.
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- úspěšné vykonání přijímací zkoušky
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Dirigování sboru (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- - interpretační problematika sborových skladeb doby předsmetanovské - sborová tvorba skladatelů 19. století
- /doba smetanovská a posmetanovská/
- Osnova
- Orientace ve sborové tvorbě před a posmetanovské
- počátky a význam mužského čtverozpěvu: Singakademie, Liedertafel, Cecilské jednoty, Žofínská akademie
- skladatelé první poloviny 19. století: Alois Jelen, Antonín Apt, A. F. Tovačovský, Hynek Vojáček, Leopold Měchura, Václav Jan Tomášek, J. A. Vitásek, Gottfried Rieger, František Kramář, František Míča, J. H. Voříšek, Carl Maria von Weber, Franz Schubert, Felix Mendelssohn Bartholdy, Robert Schumann
- studium děl - hudební rozbory a dirigentské zvládnutí
A. Jelen: Zastaveníčko
Fr. Škroup: Píseň společní a Sbor bojovníků
J. N. Vitásek: Zpěv blanických rytířů
Jan Jakub Ryba: Mše
V. J. Tomášek: Missa solemnis, Requiem
J. A. Vitásek /Jan Nep. Matěj/: Te Deum, mše, Requiem
Felix M. Bartholdy: Der 42. Psalm - poznání nového
kompozičního slohu
- nový obsah, nový interpretační styl
- romantismus ve sborové tvorbě
- vokální a vokálně instrumentální skladby českých a světových skladatelů 19. století: B. Smetany, A. Dvořáka, Z. Fibicha, F. Schuberta, Fr. Liszta, G. Verdiho,
J. Brahmse, A. Brucknera, P. Křížkovského
- studium děl:
B. Smetana: Věno, Modlitba, Rolnická
A. Dvořák: Cyklus mužských sborů (Zavedený ovčák, Úmysl milenčin, Kalina, Převozníček, Milenka travička,
Já jsem huslař) Tři mužské sbory op. 43,
Pět sborů pro mužské hlasy op. 27
J. Brahms: Moteta, Triumphlied, Altrapsodie
Zd. Fibich: Nevěsta messinská
G. Fauré: Requiem
- Orientace ve sborové tvorbě před a posmetanovské
- Literatura
- Výukové metody
- řízená diskuse, praktické ověřování získaných
vědomostí
- Metody hodnocení
- zápočet, zkouška
- Statistika zápisu (zima 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2013/H60291Sz