HF:H60259z Teaching Methodology - Course Information
H60259z Teaching Methodology
Faculty of MusicWinter 2013
- Extent and Intensity
- 1/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- úspěšné ukončení prvých dvou ročníků bakalářského studia
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Orchestral conducting (programme HF, B-HUDUM)
- Choral conducting (programme HF, B-HUDUM)
- Percussion Instruments (programme HF, B-HUDUM)
- Harpsichord Playing (programme HF, B-HUDUM)
- Bassoon (programme HF, B-HUDUM)
- Flute (programme HF, B-HUDUM)
- Oboe (programme HF, B-HUDUM)
- Violin (programme HF, B-HUDUM)
- Clarinet (programme HF, B-HUDUM)
- Piano (programme HF, B-HUDUM)
- Bass (programme HF, B-HUDUM)
- Guitar (programme HF, B-HUDUM)
- French Horn (programme HF, B-HUDUM)
- Trombone (programme HF, B-HUDUM)
- Trumpet (programme HF, B-HUDUM)
- Tuba (programme HF, B-HUDUM)
- Organ Playing (programme HF, B-HUDUM)
- Cello (programme HF, B-HUDUM)
- Viola (programme HF, B-HUDUM)
- Jazz interpretation (programme HF, B-HUDUM)
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Opera directing (programme HF, B-HUDUM)
- Vocal studies (programme HF, B-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- seznámit studující s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Syllabus (in Czech)
- Pojetí a význam pedagogiky, výchovně vzdělávací proces a činnost učitele
Pojetí výchovy a její základní rysy, předmět a metody pedagogiky, struktura a význam pedagogiky. Vývoj českého školství a pedagogiky. Hlavní směry pedagogiky 20. století. Alternativní školství ve světě a u nás. Výchovné cíle, výchova a příprava jedince pro sociální role. Výchova jako rozvoj základních kvalit osobnosti. Výchovně vzdělávací proces jako systém. některé metodologické otázky. Didaktické zákonitosti, zásady pravidla. Cíl výuky. Obsah výuky. Typy výuky. Fáze výuky. Metody výuky. Organizační formy výuky. Didaktické prostředky. Výsledky výuky. Antropogenní činitelé výuky. Prostředí výuky. vyučování a učení. Pedagogická interakce a komunikace.
Teorie výchovy jako pedagogická disciplína a předmět jejího zkoumání. Pojetí a průběh výchovného procesu z hlediska osobnosti. Hodnotová orientace v současnosti a výchova. Metody mravní výchovy žáků. Osobnost učitele z hlediska teorie a metodiky výchovy. Pedagogická diagnostika výchovných jevů. Agrese a šikana jako výchovné problémy. Souvislosti vzdělávání a výchovy mravní, estetické, tělesné a ekologické. Výchova v rodině. Vztahy mezi školou a rodinou žáka. Dětská práva - Úmluva o právech dítěte.
- Pojetí a význam pedagogiky, výchovně vzdělávací proces a činnost učitele
- Literature
- JUVA, V. sen a jun. Úvod do pedagogiky. Brno : Paido, 1997. info
- MAŃÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : MU, 1994. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
- KOLEKTIV. Texty ke studiu otázek výchovy. PdF MU, Brno : PdF MU, 1993, 1994. info
- SKALKOVÁ, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno : Paido , 1996. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška
- Assessment methods (in Czech)
- zimní semestr zápočet, letní semestr zápočet a státní závěrečná zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
Credit evaluation note: 2 z 4.
- Enrolment Statistics (Winter 2013, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2013/H60259z