HF:H60063Sz Dirigování II - abs. projekt - Informace o předmětu
H60063Sz Dirigování II - abs. projekt
Hudební fakultazima 2013
- Rozsah
- 0/2. 15 kr. 15 z 30. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Lubomír Mátl (přednášející)
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H51477Sz Dirigování I
Absolvování 1.ročníku navazujícího magisterského studia
Aktivní účast na semináři dirigování.
Studium sborových a vokálně instrumentálních děl různých slohových období.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Dirigování sboru (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Příprava a realizace absolventského koncertu, další rozšiřování repertoáru.
- Osnova
- Příprava a realizace absolventského projektu, další rozšiřování repertoáru, s akcentem na hudbu soudobou.
Dramaturgická příprava absolventského projektu a studium skladeb z několika slohových období dle dramaturgie koncertu - část a capella, část s doprovodem (malý orchestr).
Studium partitur velkých cyklických vokálních a vokálně instrumentálních skladeb období impresionismu, různých stylů hudby 20. století.
Studium děl: A. Schnittke: Koncert pro sbor, S. Rachmaninov: All Night Vigil
L. Janáček: operní dílo
Organizace a provoz profesionálního sborového tělesa:
- dramaturgie sborových koncertů, pořizování nahrávek sborové hudby.
Příprava na obhajobu při SZZ.
Nastudováním a realizací komorních partitur soudobých skladeb studenty oboru Dirigování sboru v rámci projektu "Inovace studijních programů Dramatická a Hudební umění JAMU v oblasti uměleckých výstupů" (CZ.1.07./2.2.00/28.0159), který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR, dochází k inovaci předmětu Dirigování II (sbor). V tomto případě spočívá inovace v zapojení studentů - dirigentů - do zvukové realizace komorních i orchestrálních partitur s dvojím podstatným přínosem: 1) nastudování skladby dirigentem profesionálnějším a také rychlejším způsobem (seznámí se s celou partiturou, kdežto hráči znají jen své party a o celku se dovídají průběžně při zkouškách), protože dirigent i skladatel znají celek od začátku práce, čili jejich angažmá je mnohem profesionálnější; 2) dirigent se od malých forem seznamuje se způsoby dikce soudobé skladby a tímto poznáním roste.
- Příprava a realizace absolventského projektu, další rozšiřování repertoáru, s akcentem na hudbu soudobou.
- Literatura
- Výukové metody
- Individuální výuka
- Metody hodnocení
- Zápočet+zápočet,SZZ
- Statistika zápisu (zima 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2013/H60063Sz