HF0009l Artificial Sound Creation, Processing and Mastering II

Faculty of Music
Summer 2026
Extent and Intensity
1/1/2.5. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu HF0009z Tvorba umělého zvuku, jeho zpracování a řízení II.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je navázat na znalosti, získané v předmětu HF0009z Tvorba umělého zvuku, jeho zpracování a řízení II, a dále je prohloubit např. pomocí využití historického nebo etnického hudebního materiálu, neobvyklých kompozičních programů, multimediálních prvků atd.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• realizovat vícevrstvové kompozice, využívající jak audio signálů, tak MIDI stop,
• využívat historického nebo etnický hudebního materiálu,
• aplikovat tvůrčím způsobem méně obvyklých druhů signálu, jako např. projevů lidských, přírodních technických apod.
• procesovat audio signál v reálném čase,
• modifikovat zvukový materiál v reálném čase pomocí MIDI ovladačů,
• využívat multimédií a šířit hudbu pomocí internetu,
• vytvořit autonomní elektroakustickou skladbu pomocí soudobých technologií s minimální pomocí pedagoga.
Syllabus (in Czech)
  • Vícevrstvová kompozice v podobě audio signálu i využití MIDI.
  • Využití historického nebo etnického hudebního materiálu.
  • Využití neobvyklého zdrojového materiálu (zpětné vazby, šumu apod.).
  • Pokročilá úprava signálu pomocí efektových procesorů.
  • Transformace zvukového materiálu pomocí nejrůznějších MIDI ovladačů.
  • Multimediální prostředky
  • Příprava vlastního projektu a realizace autonomní kompozice s minimální pomocí pedagoga.
Literature
  • ERLICH, Paul. The Forms of Tonality [online]. 2001. [cit. 13. 12. 2018]. Dostupné z: http://lumma.org/tuning/erlich/erlich-tFoT.pdf
  • DEAN, Roger T., ed. Computer Music. New York: Oxford University Press, 2009. ISBN 978-0-19-533161-5.
  • CIPRIANI, Alexandro. GIRI, Maurizio. Electronic Music and Sound Design. Theory and Practice with Max 7. 3rd ed.vol 1. ISBN 978-88-99212-04-9.
  • COPE, David. Hidden Structure: Music Analysis Using Computers. Middleton: A-R Editions, 2009. ISBN 978-0-89579-640-0.
  • COPE, David. Virtual Music: Computer Synthesis of Musical Style. Cambridge: The MIT Press, 2001. ISBN 0-262-03283-X.
  • DODGE, Charles, JERSE, Thomas A.: Computer Music - Syntesis, Composition and Performance. New York: Schirmer Books, 1971.
  • WEIBEL, Peter. Sound Art: Sound as a Medium of Art. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2017. ISBN 978-0262029667.
  • LANDY, Leigh: Understanding the Art of Sound Organization. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2007. ISBN 978-0262529259.
  • RATAJ, Michal, HOŘÍNKA, Slavomír, TROJAN, Jan, DVOŘÁK, Tomáš. Zvukoprostor, prostorozvuk. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2018. ISBN 978-80-7331-485-9.
Teaching methods (in Czech)
Přednáška, cvičení. Hromadná výuka.
Assessment methods (in Czech)
Zkouška. Hodnocení bude uděleno za ústní nebo písemné přezkoušení získaných znalostí a za vytvoření elektroakustické skladby.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught every week.
The course is also listed under the following terms Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2026/HF0009l