HF:HPH037l Umělecký výkon - Informace o předmětu
HPH037l Umělecký výkon
Hudební fakultaléto 2025
- Rozsah
- 0/0/480. 10 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Richard Fajnor (cvičící)
MgA. doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. (cvičící)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Daniel Matej, ArtD. (cvičící)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (cvičící)
Ing. MgA. Edgar Mojdl, Ph.D. (cvičící)
prof. Martin Smolka (cvičící)
doc. MgA. Jaroslav Šťastný, Ph.D. (cvičící)
prof. Mgr. MgA. Vít Zouhar, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Doktorské studium HF – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Doktorské studium HF – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- TYP_STUDIA(D)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Hudební produkce (program HF, HproP:D) (2)
- Interpretace a teorie interpretace (program HF, TEORINT) (2)
- Kompozice a teorie kompozice (program HF, TEORKOM) (2)
- Cíle předmětu
- Posluchač připravuje a odborně zpracovává a kontinuálně realizuje během svého studia řadu uměleckých projektů z oblasti kompozice a multimediální kompozice. Realizovaný výstup doplňuje projektová dokumentace a záznam realizované produkce. Školenec konzultuje aspekty přípravy a realizace projektu se školitelem, případně vybraným konzultantem a předkládá jeho dosažené výsledky oborové radě.
- Osnova
- 1. Zadání projektu, jeho specifika.
- 2. Zahájení projektu (výběr vhodných metod a nástrojů, plánovací a přípravná fáze).
- 3. Průběžné zpracování dle metod projektového řízení a konzultace průběžných výsledků.
- 4. Realizace projektu.
- 5. Likvidace a uzavření projektu.
- 6. Zpracování a prezentace výsledků projektu.
- Literatura
- NIERHAUS, Gerhard. Algorithmic Composition: Paradigms of Automated Music Generation. Wien: Springer-Verlag, 2009. ISBN 978-3-211-77539-6.
- ASSAYAG, Gérard. Computer Assisted Composition today. Cambridge: MIT Press, 2013. ISBN 978-0-262-01868-5.
- READ,Herbert.: The Philosophy of Modern Art. London, 1975.
- COLLINS, Nicolas. Handmade Electronic Music - The Art of Hardware Hacking. New York Routledge, 2009.
- KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. 2013. 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0.
- RUSH, Michael. New media in late 20the-century art. Reprinted. London: Thames & Hudson, 2003. ISBN 0-500-20329-6.
- GOTTSCHALK, Jennie. Experimental Music Since 1970. Bloomsbury: Bloomsbury Academic, 2016. ISBN 1628922478.
- HAYLES, Katherine, N. Writing Machines. Cambridge, MA: The MIT Press, 2002. IXIA, Public Art Think Tank. Public Art: A Guide to Evaluation. Ixia, 2014.
- LUCIE-SMITH, Edward. Art today: Součané světové umění. Praha: Slovart, 1996. SBN 80-85871-97-1.
- NIERHAUS, Gerhard. Algorithmic Composition: Paradigms of Automated Music Generation. Wien: Springer-Verlag, 2009. ISBN 978-3-211-77539-6.
- LOVEJOY, Margot. Digital Currents: Art in The Electronic Age. London: Routledge, 2004.
- MÉREDIEU, Florence de. Digital and Video Art, Edinburgh: Chambers Harrap Publishers, 2005.
- COPE, David. Techniques of the Contemporary Composer. U.S.: Schirmer, 1997. ISBN 10: 0028647378/ISBN 13: 9780028647371.
- FRIELING, Rudolf, DANIELS, Dieter. Media Kunst Netz/Media Art Net. Wien-New York: Springer, 2004.
- DOLEŽAL, Jan a A KOL. Projektový management dle IPMA. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4275-5.
- Metody hodnocení
- obhajoba projektu před oborovou radou
- Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2025/HPH037l