HF:HPH005B Producentský výkon II - Informace o předmětu
HPH005B Producentský výkon II
Hudební fakultaléto 2025
- Rozsah
- 0/0/480. 20 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.
Doktorské studium HF – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Doktorské studium HF – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- TYP_STUDIA(D)
Absolvování kurzu HPH005Az Producentský výkon I. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Posluchač připravuje a odborně zpracovává a posléze realizuje během svého studia dva komplexní producentské projekty.
Realizovaný výstup doplňuje projektová dokumentace a záznam realizované produkce. Školenec konzultuje veškeré aspekty přípravy a realizace projektu se školitelem/lkou, případně vybraným konzultantem/tkou a předkládá jeho dosažené výsledky oborové radě.
Cílem, resp. výstupem může být:
1)realizace několikadenního mezinárodního festivalu
2) realizace CD (SACD, DVD) nahrávky kompletu skladeb určitým způsobem sjednocených (např. komplet klavírních skladeb Leoše Janáčka, příprava a realizace natáčení rozsáhlé opery nebo oratoria včetně řešení všech finančních otázek, apod.) včetně přípravy a zajištění celého projektu od jeho financování, přes výrobu nahrávek až k bookletu a výsledné distribuci s ohledem na digitální formu distribuce a problematiku sociálních sítí
3) realizace projektu propojeného s jiným kulturním odvětvím (např. realizace hudebně divadelní tvorby či filmové opery současného autora, projekty v rámci výstav apod.)
4) realizace projektu rozvíjejícího obor hudební produkce ve vztahu k edukativním aspektům na HF JAMU
5) organizace a reflexe (příprava a realizace sborníku) vědecké/odborné konference, např. se zahraniční účastí. - Výstupy z učení
- Student/ka dokáže vytvořit vlastní producentské dílo, a to jak jeho teoretické záměry, tak aplikované projekty, akceptovatelné na mezinárodní úrovni.
Dokáže spolupracovat s uměleckými osobnostmi a soubory rozmanitých hudebních žánrů a forem
Dokáže se orientovat ve využívání technologií nezbytných pro realizaci náročných hudebních projektů
Dokáže exaktně použít moderní nástroje marketingové komunikace se zaměřením na využití sociálních sítí a online prostředí - Osnova
- 1. Zadání projektu, jeho specifika.
- 2. Zahájení projektu (výběr vhodných plánovacích metod a nástrojů, plánovací a přípravná fáze).
- 3. Průběžné zpracování dle metod projektového řízení a konzultace průběžných výsledků.
- 4. Realizace projektu.
- 5. Likvidace a uzavření projektu.
- 6. Zpracování a prezentace výsledků projektu.
- Literatura
- SCHNEIDEWIND, Petra a Martin TRÖNDLE. Selbstmanagement im Musikbetrieb: Handbuch fur Musikschaffende. Bielefeld: Transcript, c2003. ISBN 3899421337.
- KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. 2013. 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0.
- FITTERMAN RADBILL, Catherine. Introduction to the music industry: an entrepreneurial approach. Second edition. Abingdon, Oxon: Routledge, 2017. ISBN 9781138924819.
- DOLEŽAL, Jan a A KOL. Projektový management dle IPMA. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4275-5.
- JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC Jaroslav a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013. 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7
- Výukové metody
- projekt
- Metody hodnocení
- obhajoba projektu před oborovou radou
- Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2025/HPH005B