HF:HF1504l Seminář filmové hudby - Informace o předmětu
HF1504l Seminář filmové hudby
Hudební fakultaléto 2025
- Rozsah
- 1/0/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ondřej Musil, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Ondřej Musil, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu HF1505z Teorie a dějiny filmové hudby.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice elektroakustické hudby (program HF, KompM:M5)
- Kompozice (program HF, KompM:M5)
- Kompozice scénické a filmové hudby (program HF, KompM:M5)
- Multimediální tvorba (program HF, Komp:B)
- Multimediální tvorba (program HF, Komp:N)
- Cíle předmětu
- Seznámení s produkcí a tvorbou filmového díla s důrazem na hudební složku.
- Znalost problematiky zvukové dramaturgie filmového díla.
- Základní orientace ve specifických oblastech AV produkce (reklama, internet, počítačové hry).
- Vhled do oblasti AV záznamu a práce v nahrávacím studiu.
- Výstupy z učení
- Absolvováním tohoto předmětu student získá přehled o zvukové dramaturgii filmového díla, o práci filmového skladatele a o různých podobách AV produkce a jejich hudebních zákonitostech. Bude umět analyzovat specifické prostředky zvukové složky AV díla a použít je ve vlastní kompoziční či interpretační praxi. Předmět zároveň v některých jednotlivostech slouží jako úvod do specializovaných předmětů studijního plánu Kompozice scénické a filmové hudby.
- Osnova
- Produkce filmových a audiovizuálních děl
- Práce filmového skladatele
- Základy filmové kompozice
- Zvuková dramaturgie filmového díla
- Záznam a úprava zvuku (s přihlédnutím k filmové praxi)
- Základy práce v nahrávacím studiu
- Další oblasti audiovizuální produkce
- Literatura
- doporučená literatura
- KLOPPENBURG, Josef. Musik multimedial: Filmmusik, Videoclip, Fernsehen. Laaber: Laaber, 2000. ISBN 38-900-7431-6.
- GREČNÁR, Ján. Filmová hudba od nápadu po soundtrack. Bratislava: Ústav hudobnej vedy Slovenskej akadémie vied, 2005. ISBN 80-89135-04-8.
- LEXMANN, Juraj. Teória filmovej hudby. Bratislava: Ústav hudobnej vedy Slovenskej akadémie vied, 2006. 182 s. ISBN 8089135064.
- DONNELLY, J. Kevin, William GIBBONS a Neil LERNER. Music in Video Games: Studying Play. New York: Routledge, 2014. ISBN 978-0-415-63443-4.
- COLLINS, K. Game Sound: An Introduction to the History, Theory, and Practice of Video Game Music and Sound Design. Cambridge: The MIT Press, 2008. ISBN 978-0-262-03378-7.
- BAČUVČÍK, Radim. Hudba v reklamě a dalších oblastech marketingové komunikace. Zlín: Radim Bačuvčík – VeRBuM, 2014. ISBN 978-80-87500-51-4.
- VERNALLIS, Carol, Amy HERZOG a John RICHARDSON. The Oxford handbook of sound and image in digital media. New York: Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0-19-975764-0.
- WIERZBICKI, James Eugene, ed. Music, sound and filmmakers: sonic style in cinema. New York: Routledge, 2012. Routledge music and screen media series. ISBN 978-0-415-89894-2.
- BLÁHA, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. 3. upravené vydání. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2014. ISBN 9788073313036.
- Výukové metody
- Přednáška. Poslech hudby. Videoukázky. Analýza AV děl. Cvičení. Diskuze.
- Metody hodnocení
- Student splňuje požadavky k udělení zápočtu na základě aktivní účasti na semináři a odevzdání zadaných úkolů.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2025/HF1504l