HF:HF1020l Multimedia creation IV - Course Information
HF1020l Multimedia creation IV
Faculty of MusicSummer 2025
- Extent and Intensity
- 0/4/10. 10 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Richard Fajnor (lecturer)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (lecturer)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Richard Fajnor
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- úspěšné absolvování předmětu HF1020z Multimediální tvorba IV
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Multimedial Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Komplexní umělecké využití vztahu mezi institucí, dílem a umělcem
Cíle předmětu:
Realizace origiální autorské bakalářské práce s její veřejnou prezentací v renomované instituci. - Learning outcomes (in Czech)
- Student po absolvování předmětu prokazuje základní:
dovednosti:
- volit adekvátní formy a výrazové prostředky pro naplnění svého tvůrčího záměru,
- využívat různé základní i pokročilejší postupy při práci s technologiemi a produkčními i kreativními programy,
- používat postupy týmové práce,
- je schopen vytvořit projekt nebo autonomní multimediální dílo současného umění,
Znalosti:
- profesního slovníku včetně cizího jazyka a orientace na odbornou terminologii,
- instrumentálních možností hudebních nástrojů a nejrůznějších obsazení, materiálů a jejich použití, technologií a přístrojů pro postprodukci a prezentaci výstupů,
- je informován o různých tvůrčích postupech, o principech umělecké tvorby a je schopen vytvořit prototyp nebo hotové umělecké dílo,
- dějin hudebního, výtvarného a mediálního umění, společenských kontextů a vývoje uměleckých směrů, nejznámějších děl a výkonů československé i světové scény,
Kompetence:
- koordinovat základní produkční kroky pro finalizaci definitivní podoby uměleckého díla,
- formulovat problém, volit a obhájit svůj vlastní interpretační názor
- pracovat v týmu, efektivně komunikovat s jeho členy a koordinovat základní produkční kroky pro finalizaci díla,
- je schopen pracovat s časem, systematicky plánovat svou práci a zvládá její základní organizaci a administraci - Syllabus (in Czech)
- Osnova a výuková témata:
- komplexní systém - společnost v umění a umění ve společnosti
- umělecké, komunitní, společenské, světové kontexty
- aktuální směry a tradiční postupy související, srovnatelné, nebo ovlivňující konkrétní práci studenta
- stylizace a autenticita - hledání osobního tvůrčího programu.
- Osnova a výuková témata:
- Literature
- required literature
- LaBelle, Brandon. Background Noise/ Perspectives on Sound Art. Bloomsbury, London, 2015, ISBN 978-1-62892-352-0
- Rataj, Michal; Hořínka, Slavomír; Trojan, Jan; Dvořák Tomáš. Zvukoprostor – Prostorozvuk. NAMU, Praha, 2018, ISBN 978-80-7331-485-9
- Goodman Nelson. Jazyky umění: Nástin teorie symbolů. Academia, 2007, ISBN 978-80-200-1519-8
- recommended literature
- GREENE, Rachel. Internet art. Thames and Hudson, London, 2004, 224 s. ISBN 05-002-0376-8
- Shanken, Edward A.; Fiore, Kristin; Hooper, Adam. Art and electronic media. (vol.1). Phaidon Press, London, 2009, 304 s. Themes and movements. ISBN 978-0-7148-4782-5
- Virilio, Paul. Informatická bomba, Pavel Mervart, Červený Kostelec, 2004, ISBN 80-86818-04-7
- Leopoldseder, Hannes; Schöpf, Christine; Stocker, Gerfried. CyberArts 2019/ S+T+ARTS. Hatje Cantz Verlag, Ars Electronica, Linz, 2019, ISBN 978-3-7757-4577-2
- KHOLEIF, Omar. You are Here: Art After the Internet. Cornerhouse Publications, 2013, ISBN 978-0-95695-717-7
- Leopoldseder, Hannes; Schöpf, Christine; Stocker, Gerfried. Total Recall/The Evolution of Memory. Hatje Cantz Verlag, Ars Electronica, Linz, 2013, ISBN 978-3-7757-3630-5
- Sterne, Jonathan (ed.). The Sound Studies Reader, Routledge, 2012, 576 s. ISBN 978-0-415-77131-3
- Teaching methods (in Czech)
- osobní konzultace + individuální práce studenta na praktických výstupech - 4+10 hod.
Na závěr semestru proběhne víceméně samostatně provedená realizace a obhajoba komplexního multimediálního výkonu/díla ve specifické formě dle zadání bakalářského projektu. - Assessment methods (in Czech)
- Státní závěrečná zkouška.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught every week.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2025/HF1020l