HF0305l Interpretační seminář II

Faculty of Music
Summer 2025
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Pavel Kohout, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. MgA. Zdeněk Nováček
Organ and Early Music Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Organ and Early Music Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Zápočet za zimní semestr.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je vedení studentů k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- kriticky vnímat vlastní interpretační výkon a přijímat věcné argumenty kolegů
- věcně hodnotit interpretační výkony ostatních s využitím nabytých znalostí a zkušeností ze studia hry na nástroj a ostatních teoretických předmětů
- vysvětlit svou koncepci interpretačního pojetí díla a vhodné argumentace pro zvolený způsob tohoto pojetí
Syllabus (in Czech)
  • Častější vystoupení jednotlivých studentů
  • Aktivní účast v diskusi, ve které vyjadřují studenti i pedagogové svá stanoviska k předvedeným výkonům a souvisejícím problémům
  • Poslech nahrávek a diskuse nad charakteristikami interpretačních výkonů
Literature
  • Alain, Marie-Claire: O interpretaci francouzské hudby 16.-18. století. ARTTHON, Opava 2000. info
  • Alain, Marie-Claire: Poznámky k #francouzskému způsobu". MKS, Ostrava 1988. info
  • Apel, Willi: Geschichte der Orgel und Klaviermusik bis 1700. Bärenreiter, Kassel 1967. info
  • Busch, H.: Zur Interpretation der Orgelmusik J. S. Bach. Merseburger 1995. info
  • Busch, Hermann: Zur Interpretation der französischer Orgelmusik. Merseburger 1986. info
  • Couperin, François: L´Art de toucher le clavecin. Breitkopf und Härtel 1933. info
  • Černušák, G. : Dějiny evropské hudby. Praha, Panton 1964. info
  • Dolmetsch, A. : Interpretace hudby 17. a 18. stol. SNKLHU, Praha 1958. info
  • Doningron, R. : The interpretation of early music. New York 1992. info
  • Douglass, Fenner: The Language of the Classical French Organ. New Haven and London,Yale University Press 1995. info
  • Ferguson, Howard: Keyboard Interpretation from the 14th to the 19th century, Oxford University Press, London 1979. info
  • Frotscher, Gotthold: Geschichte des Orgelspiels und der Orgelkomposition - Band I., II. Max Hesse, Berlin-Schöneberg 1935-36. info
  • J.J. Quantz: Versuch einer Anweisung die Flöte traversiere zu spielen (Berlin, 1752, česky Pokus o návod jak hrát na příčnou flétnu. Praha 1990). info
  • Klinda, Ferdinand: Organ v kultúre dvoch tisícročí, Hudobné centrum, Bratislava 2000. info
  • Laukvik, Jon: Orgelschule zur historischen Aufführungspraxis, Bärenreiter, Kassel 1990. info
  • Lohmann, Ludger: Die Artikulation des 16.-18. Jahrhunderts. Regensburg 1990. info
Teaching methods (in Czech)
Cvičení ve formě pravidelných veřejných vystoupení před kolektivem nebo formou poslechového semináře s odbornou řízenou diskusí.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2025, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2025/HF0305l