H60198l Kompozice V

Hudební fakulta
léto 2025
Rozsah
0/2/18. 10 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (cvičící)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (cvičící)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (cvičící)
prof. Martin Smolka (cvičící)
doc. MgA. Jaroslav Šťastný, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu H60198z Kompozice V.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je prohlubovat ukotvení znalostí a dovedností posluchače, souvisejících s uměleckým a technologickým řešení závěrečného projektu nebo doplňující znalosti a dovednosti posluchače pro jeho všestranný umělecký rozvoj.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• detailní orientace v souvislosti vlastního absolventského díla se současným uměleckým provozem,
• přesné sémantické analýzy projektu a vytváření obdobných i výrazně modifikovaných variant použitých kompozičních i technologických řešení.
Osnova
  • Komplexní kompoziční analýza partitur soudobých autorů s nahrávkami.
  • Získávání dalších informací z umělecké i technologické oblasti pod vedením pedagoga, které s absolventským dílem souvisí, včetně vytváření delších studií nebo samostatných děl.
Literatura
  • SCHNITTKE, Alfred. Concerto grosso per due violini, clavicembalo (anche pianoforte) e orcherstra d'archi: partituren. Wien: Universal Edition, 1999. ISBN M-008-02177-0.
  • LACHENMANN, Helmut. Zwei Gefühle, Musik mit Leonardo. Wiesbaden: Breitkopf & Härtel, 1992.
  • GRISEY, Gérard. Quatre chants pour franchir le seuil. Milan, Berlin, London: Ricordi, 1998.
  • MUSICA NOVA II/III, sborník referátů, JAMU Brno, 2000. info
  • VERNALIS, Carol, HERZOG, Amy, RICHARDSON, John. The Oxford Handbook of Sound and Image in Digital Media. Oxford, New York: Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0199757640.
  • JOHNSON, Tom. Other Harmony: Beyond Tonal and Atonal Perfect. Paris, New York: Editions 75 & Two-Eighteen Press, 2014. ISBN 978-2907200028.
  • HANDEL, Stephen. Listening: An Introduction to the Perception of Auditory Events? Cambridge, Mass.: The MIT Press, 1989. ISBN 978-0262081795.
  • ATTALI, Jacques: Noise: The Political Economy of Music. Minnesota: University of Minnesota Press, 1985. ISBN 978-0816612871.
  • TOOP, David. Ocean of Sound: Ambient sound and radical listening in the age of communication. London: Profile Books Ltd., 2001. ISBN 978-1852427436
  • TRUAX, Barry. Acoustic communication. Norwood: Ablex Publishing Corporation, 1984. ISBN 0-89391-263-8.
  • MONZO, Joseph L. Encyclopedia of Microtonal Music Theory [online]. California, USA, Tonalsoft Corporation [cit. 13. 12. 2018]. Dostupné z: http://tonalsoft.com/enc/encyclopedia-index.aspx
Výukové metody
Cvičení. Individuální výuka.
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet.
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2025/H60198l