HF0178l Intonace a sluchová analýza III

Hudební fakulta
léto 2024
Rozsah
0/1/3. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Emil Skoták (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Emil Skoták
Katedra dirigování a operní režie – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra dirigování a operní režie – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné ukončení předchozího ročníku, resp.semestru.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Co nejlepší sluchová orientace v daném hudebním terénu
Výstupy z učení
Student by měl být po souhrnu všech dosavadních stupňů vývoje schopen vnímání následujících aspektů: Stálé rozšiřování daných obzorů, důraz na šíři spektra verifikace zvuků při zvyšování rychlosti analýzy.Nutnost rozšíření vnímání o reprodukovanou hudbu, jakožto cílenou přípravu pro hudební režii. Základní specifika reprodukované hudby / vzdálenost zdroje zvuku od mikrofonu, dozvuk, vyváženost jednotlivých hlasů, barva hlasů atd./ Akcentace sluchové orientace v soudobé hudbě, zvuky syntetické, samplované. Vnímání zvuku v rámci multimediality.
Osnova
  • Shrnutí všech dosavadních dovedností studenta. Stálé rozšiřování daných obzorů, důraz na spektrum vnímání zvuků při zvyšování rychlosti analýzy.Rozšíření vnímání o reprodukovanou hudbu, jakožto cílenou přípravu pro hudební režii. Základní specifika reprodukované hudby / vzdálenost zdroje zvuku od mikrofonu, dozvuk, vyváženost jednotlivých hlasů, barva hlasů atd./ Akcentace sluchové orientace v soudobé hudbě, zvuky syntetické, samplované. Vnímání zvuku v rámci multimediality.
Literatura
  • Kofroň, J. : Učebnice intonace a rytmu, Supraphon, Praha 1978 Spilka, Fr. : Sluchová cvičení, SNKLHU, Praha 1955 Kulínský, B. : Intonace, Praha, 1960 Poš, Vl. : Nová intonace, rytmus, sluchová výchova,
Výukové metody
Cvičení
Metody hodnocení
Zkouška
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2023, léto 2025.