HF0125l Teorie interpretace III

Faculty of Music
Summer 2024
Extent and Intensity
1/1/4. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Daniel Matej, ArtD. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr.art. Ľuboš Bernáth, ArtD.
Conducting and Opera Directing Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Conducting and Opera Directing Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 13:30–15:05 113
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování zimního semestru.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu Teorie interpretace III LS je zaměřit se na komplexní opakování učiva z předcházejících 5 semestrů a aktivní přípravu studentů na úspěšné ukončení státní zkouškou. Tento předmět nabízí aktivní účast studentů při přípravě ke státní zkoušce důsledným vypracováním závažnějších a rozměrnějších seminárních prací.
Learning outcomes (in Czech)
- identifikovat a shrnout důležité rysy v každé z probraných historických period evropské hudby
- charakterizovat základní formotvorné principy a kompoziční normy hudebních forem v konkrétních historických periodách evropské hudby
- definovat specifický harmonický prostor při praktické analýze skladeb z různých dějinných období
- aplikovat určité všeobecné teoreticko – analytické modely a principy na konkrétních příkladech z praxe
- orientovat se v jednotlivých kompozičních technikách
Syllabus (in Czech)
  • Sumarizace poznatků získaných v předcházejících 5 semestrech předmětu Teorie interpretace. Důsledné vypracování státnicových okruhů formou rozsáhlých a závažných seminárních výstupů, čímž se zaručí aktivní forma přípravy jednotlivých studentů. Preferovaný je komplexní estetický pohled, využívající všechny teoreticko-analytické způsoby práce získané během studia. Současně s teoretickou částí je doporučeno, aby každý seminární výstup obsahoval praktické příklady konkrétních analýz, které se historicky a obsahově váží k dané problematice. Ke všeobecným poznatkům z dané problematiky se očekává i jisté penzum vlastních postřehů a syntetizujících argumentů od jednotlivých studentů, jako i komplexní uchopení tématu s jednoznačným hodnotícím názorem.
Literature
  • Ferková, E., Hudobná analýza – Teória a stručné dějiny, AEPress – Všmu Bratislava, 2007
  • Burlas, L., Formy a druhy hudobného umenia, Žilinská univerzita EDIS Žilina, 2006
  • Štefková, M., Teória hudobnej interpretácie, Všmu v Bratislave, 2011
  • Scruton, R., Hudobná estetika, Hudobné centrum Bratislava, 2009
  • Štefková, M., O hudobnom čase, Divis – SLOVAKIA spol. s.r.o. – Ústav hudobnej vedy SAV, Bratislava, 2011
  • Kohoutek, C., Hudební kompozice – stručný komplexní pohled z hlediska skladatele, Edition Supraphon Praha, 1989
  • Hrčková, N., Dejiny hudby VI. (2), IKAR Bratislava, 2006
  • Hrčková, N., Dejiny hudby VI. (1), IKAR Bratislava, 2005
  • Ferková, E., Tektonika a dynamizmus v hudbe, AEPress – Všmu Bratislava, 2011
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky – 1 hod. přednáška, 1 hod. cvičení Metody výuky - přednáška, práce s textem, obrazem, diskuzní metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
70% podíl docházky, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce. 1 písemná seminární práce, ústní/písemná zápočtová zkouška
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (Summer 2024, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/HF0125l