HF0103l Collaboration with the National Theatre Brno IV

Faculty of Music
Summer 2024
Extent and Intensity
0/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Gabriel Rovňák, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
MgA. Gabriel Rovňák, Ph.D.
Conducting and Opera Directing Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Conducting and Opera Directing Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úpsěšné absolvování zimního semestru.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je umožnit studentům úzký kontakt s praxí a dát jim možnost stát se součástí uměleckých procesů v Národním divadle Brno (NdB). Studenti mohou navštěvovat zkoušky a účastnit se řešení množství problémů, které se váží k nastudování inscenace. Cílem předmětu je seznámit studenty s chodem operního divadla, systémem práce a tvořivými procesy přímo na půdě renomované instituce. Studenti, kteří projdou konkurzem, mohou zastávat funkci asistenta dirigenta, případně režiséra, a dostanou se tak do blízkého kontaktu s profesionálními umělci při výkonu jejich povolání.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:

- vstupovat do složitějších organizačních procesů divadelního provozu
- dávat pokyny jednotlivým uměleckým a neuměleckým složkám souboru, kooperovat na jejich činnosti a organizovat ji
- spolupracovat s režisérem a dirigentem a přenášet jejich koncepci na herce a zpěváky
- samostatně řešit složitější problémy divadelního provozu
- samostatně plnit svěřené náročnější umělecké a neumělecké úkoly
- vést zkoušku souboru
Syllabus (in Czech)
  • - hloubková analýza práce a spolupráce dirigetna, sbormistra a režiséra
  • - psychologie a metodika práce s profesionálním umělcem
  • - psychologie a metodika koordinace jednotlivých složek uměleckého a neuměleckého provozu
  • - procesy hudebního a režijního nastudovaní díla
  • - využití scénických prostředků
  • - příprava dirigenta a režiséra na asistentskou pozici
  • - základy vedení divadla a psychologie jednání
Literature
  • Šíp, L. : Česká opera a její tvůrci. Editio Supraphon, Praha 1983.
  • HUXLEY, Michael a Noel WITTS. The twentieth-century performance reader. 2nd ed. London: Routledge, 2002. Performance studies. ISBN 0-415-25286-5.
  • HYVNAR, Jan. Herec v moderním divadle. 1. vyd. Praha: KANT, 2011. 268 s. ISBN 978-80-7437-060-1.
  • CELLETTI, Rodolfo. Historie belcanta. Praha : Paseka , 2000.
  • STANISLAVSKI, Constantin - My life in Art
  • Mrázková, M. - Kukleta, K. : Kultura pohybu operního pěvce. SPN, Praha 1965.
Teaching methods (in Czech)
samostatná práce studentů, praxe, stáž
Assessment methods (in Czech)
Studenti získají zápočet za minimálně 10 vyučovacích hodin strávených na zkouškách v Národním divadle Brno. Účast se kontroluje na základě docházkové knihy umístěné v divadle. V případě nedostatečné účasti není možné ji nahradit jinou formou a student musí prědmět opakovat.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (Summer 2024, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/HF0103l