HF:HF0073l Pedagogická praxe I - Informace o předmětu
HF0073l Pedagogická praxe I
Hudební fakultaléto 2024
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. szt. MVDr. Martina Macko (přednášející)
Mgr. MgA. Ivana Mikesková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. MgA. Ivana Mikesková, Ph.D.
Katedra zpěvu – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra zpěvu – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 15:10–18:25 217
- Předpoklady
- Absolvování daného předmětu v zimním semestru.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Zpěv (program HF, Opdir:M5)
- Cíle předmětu
- Získání praktických zkušeností v oblasti výuky zpěvu na ZUŠ a konzervatoři a příprava pro praxi pedagoga zpěvu. Aplikování teoretických znalostí a dosavadních pěveckých zkušeností studenta v praktické výuce zpěvu.
- Výstupy z učení
- Praktická pedagogická příprava studentů pro výuku zpěvu na různých stupních hudebních škol, výuka s modelem.
- Osnova
- - v návaznosti na zimní semestr se studenty seznamují s výukou žáků I. st. ZUŠ ve věku 11 - 15 let a žáků II. st. ZUŠ v předmětu sólový zpěv:
- - práce s dětmi v předmutačním a mutačním období
- - hlasová cvičení s ohledem na momentální stav a rozsah hlasu
- - nácvik písní pro příslušný věk s ohledem na možnosti a rozsah hlasu a zájmy dítěte
- - práce s nadanými žáky, kteří chtějí v budoucnu studovat zpěv na konzervatoři
- - zásady práce s hlasem po mutaci
- - hlasová cvičení s ohledem na rozsah hlasu, postupné zvětšování rozsahu a dynamických možností hlasu
- - u hlasově nadaných žáků výběr náročnější pěvecké literatury
- - důraz na výraz interpretovaných skladeb a cítění frází
- - odlišnost práce se žáky, kteří jsou zaměřeni na populární zpěv
- Literatura
- povinná literatura
- Tichá, A. Učíme děti zpívat. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. info
- Morávková, Blanka. Metodika zpěvu. JAMU v Brně, 2013, ISBN 978-80-7460-042-5
- doporučená literatura
- Jelena Holečková-Dolanská: 500 denních pěveckých cvičení, Praha, SNKLHU, 1956. info
- Mária Smutná-Vlková: Metodika spevu a prehlad literatúry spevu, VŠMU, Bratislava 1981. info
- Vydrová, Jitka. Rady ke zpívání aneb Co může zpěvákům poradit odborný lékař. Práh, 2009, ISBN 978-80-7252-252-1
- Výukové metody
- Kolektivní výuka - cvičení, praktická výuka, diskuzní metody, heuristické metody.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Pro získání zápočtu je potřebná min. 70 % účast ve výuce, aktivní přístup, kreativita a min. 1 pedagogický výstup.
- Statistika zápisu (léto 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2024/HF0073l