HF:HF0029l End of Year Performance III - Course Information
HF0029l End of Year Performance III
Faculty of MusicSummer 2024
- Extent and Intensity
- 0/2/6. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- prof. MgA. Blanka Juhaňáková, ArtD. (lecturer)
doc. MgA. Jakub Klecker (lecturer)
doc. Mgr. Václav Málek (lecturer)
Mgr. MgA. Ivana Mikesková, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Emil Skoták (lecturer)
MgA. Tomáš Studený, Ph.D. (lecturer)
doc. Alena Vaňáková (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Zdeněk Šmukař
Vocal Studies Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Vocal Studies Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Absolvování předmětu v ZS.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Orchestral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Choral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Opera directing (programme HF, Opdir:M5)
- Vocal studies (programme HF, Opdir:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem je prezentace nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- samostatně interpretovat hudební dílo/díla zadané pedagogem
- orientovat se v problematice interpretace zadaného repertoáru
- zcela překonat trému, nebo alespoň částečně zvládat a umět pracovat se stresovými faktory s trémou spojenými
- samostatně pracovat na utváření umělecké podoby interpretačního výstupu - Syllabus (in Czech)
- Předmět je úzce navázán na jiné předměty profilace oboru. V rámci vzájemné symbiózy student prezentuje výsledky nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru. Nutná je práce se stresovými faktory spojenými s trémou. Ta jakožto duševní stav, charakterizovaný syndromem zvýšeného napětí a strachu, který se váže na negativní očekávání subjektu ohledně kvality výkonu, je zcela pravidelným jevem každého uměleckého výstupu.
- Prezentace probíhá v rámci veřejného projektu a je hodnocena vícečlennou komisí složenou z pedagogů školy. Pro Ročníkový výstup I je požadována prezentace v délce určené jednotlivými obory, minimálně však v délce 30min.
- Literature
- recommended literature
- POWELL, John. Emoční síla krásných zvuků, aneb, Proč máme rádi hudbu. Olomouc: ANAG, [2018]. ISBN 978-80-7554-162-8.
- BÁRTOVÁ, Jindřiška. Přemítání nejen o hudbě (Thinking not only about music). In Přemítání nejen o hudbě. Brno: JAMU Brno, 2010, 50 pp. Úvahy a názory, č.3. ISBN 978-80-86928-74-6. info
- HURNÍK, Ilja a Otakar KOŘÍNEK. Múza v teréne: úvahy o životnej praxi hudobníka. Bratislava: OPUS, 1980.
- FALTUS, Leoš a Miloš ŠTĚDROŇ. Formování hudby. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2003. ISBN 80-85429-84-5.
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení.Probíhá za supervize pedagoga, součástí předmětu je také důkladné samostudium a domácí příprava studenta.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Prezentace probíhá v rámci veřejného projektu a je hodnocena vícečlennou komisí složenou z pedagogů školy.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Summer 2024, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/HF0029l