HF:HF0012l Ruchy a zvuková prostředí - Informace o předmětu
HF0012l Ruchy a zvuková prostředí
Hudební fakultaléto 2024
- Rozsah
- 1/1/2.5. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- MgA. Jan Kavan, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- MgA. Jan Kavan, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Čt 16:00–17:35 115
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu HF0012z Ruchy a zvuková prostředí.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice scénické a filmové hudby (program HF, KompM:M5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubení praktických schopností získaných v zimním semestru s ohledem na zapojení dynamických a nelineárních principů. Výuka probíhá jako kombinace teoretické a praktické formy. V teoretické části jsou rozebírány technologie a principy použité v uváděných příkladech a praktická část spočívá v ozvučování existujících videosekvencí. Důraz je kladen na výstup srovnatelný s aktuální komerční produkcí tak, aby absolvent předmětu získal nutné zkušenosti pro ozvučení filmu, divadelní hry nebo multimediálního díla.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• tvořit komplexnější prostředí,
• aplikovat schopnosti ve virtuálním 3D prostoru,
• pracovat s pseudonáhodnými generátory a nelinearitou,
• ozvučit složitější prostor. - Osnova
- Analýza nekvalitně zpracovaných zvukových prostředí.
- Práce se spektrální složkou ruchu a případnou tonalitou.
- Konzistence a koheze výsledného tvaru.
- Nástroje pro dynamické zakomponování ruchů.
- Náhoda, pseudonáhoda, sound scattering.
- Pravidla pro ozvučení virtuálního prostoru.
- Virtuální realita, dynamické generátory ruchů.
- Komplexní zvukové scénáře, obtížně poříditelné zvuky.
- Ozvučení virtuálního světa v prostředí Unreal Engine 4 a FMOD.
- Literatura
- BRACEWELL, John L. Sound design in the theatre. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, c1993. ISBN 978-0138251673.
- VIERS, Ric. The sound effects bible: how to create and record Hollywood style sound effects. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, c2008. ISBN 978-1932907483.
- SYROVÝ, Václav. Hudební akustika. 2., dopl. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2008. Akustická knihovna Zvukového studia Hudební fakulty AMU. ISBN 978-80-7331-127-8.
- Výukové metody
- Přednáška, cvičení. Hromadná výuka. Praxe v terénu.
- Metody hodnocení
- Zkouška. Hodnocena je úroveň nazvučeného prostředí.
- Statistika zápisu (léto 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2024/HF0012l