HF:HF0007l EA hudba II - Informace o předmětu
HF0007l EA hudba II
Hudební fakultaléto 2024
- Rozsah
- 2/0/2.5. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- MgA. Michal Indrák, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- MgA. Michal Indrák, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 8:30–10:05 115
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice elektroakustické hudby (program HF, KompM:M5)
- Kompozice (program HF, KompM:M5)
- Kompozice scénické a filmové hudby (program HF, KompM:M5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu seznámení s obdobím rozvoje elektronické hudby od 50. letech 20, století. Rozvoj technologie v oblasti syntetizéru a sequencerů umožňuje využití nových nástrojů v EA hudbě, stejně jako následný rozvoj computer music a live electronics a Circuit bending. Studenti budou seznámeni s klíčovými technologickými postupy kompozice elektronické hudby, budou seznámeni s jejími autory a zásadním díly.
- Výstupy z učení
- Student předmětu se bude dobře orientovat v nových možnostech v oblasti hudební kompozice a hudební realizace, které byly dány rozvojem technologií od 50.let 20.století po současnost.
- Osnova
- Rozvoj technologie v oblasti syntetizéru a sequencerů.
- Computer music.
- Live electronics.
- Circuit bending.
- Rozvoj MIDI.
- Studenti budou seznámeni s klíčovými technologickými postupy kompozice elektronické hudby.
- Studenti budou seznámeni s autory a zásadním díly (Tenney, Randall, Dodge, Stockhausen, Lucier, Tudor).
- Přehled hudebních stylů, definovaných rozvojem technologií.
- Literatura
- DEAN, Roger T., ed. Computer Music. New York: Oxford University Press, 2009. ISBN 978- 0-19-533161-5.
- RATAJ, Michal. Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu: problematika vymezování tvůrčích pozic v prostředí akustických umění z pohledu domácí scény radioartu. Praha: KANT pro AMU, 2007. ISBN 9788086970318.
- THÉBERGE, Paul. Living Stereo:Histories and Cultures of Multichannel Sound. Media Studies, Audi-vison, Sound and Image. Bloomsbury: Bloomsbury Academic, 2015. ISBN13: 978-1623566654.
- FORRÓ, Daniel. Počítače a hudba. Praha: Grada, 1994.
- DEMMERS, Joanna. Listening through the Noise. Oxford, New York: Oxford University Press, 2010. ISBN 978-0-19-538765-0.
- CASEY, Reas, FRY, Ben. Processing: A Programming Handbook for Visual Designers, Second Edition. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 2014. ISBN 9780262028288
- ASSAYAG, Gérard. Computer Assisted Composition today. Cambridge: MIT Press, 2013. ISBN 978-0-262-01868-5.
- CAGE, John. Silence: přednášky a texty. Praha: Tranzit, 2010. ISBN 978-80-87259-07-8.
- DLOUHÝ, Dan: Počítačem podporovaná algoritmická kompozice. Brno: Vydavatelství JAMU, 2018. 978-80-7460-141-5.
- WEIBEL, Peter. Sound Art: Sound as a Medium of Art. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2017. ISBN 978-0262029667..
- FLAUVEL, John, FLOOD, Raymond, WILSON, Robin. Music and Mathematics: From Pythagoras to Fractals. Oxford: Oxford University Press, 2006. ISBN 0199298939/ISBN13: 9780199298938.
- HILLER, Lejaren; ISAACSON, Leonard. Experimental Music: Composition with an Electronic Computer. Westport: Greenwood Press, 1979. 203 s. ISBN 0313221588.
- COPE, David. Hidden Structure: Music Analysis Using Computers. Middleton: A-R Editions, 2009. ISBN 978-0-89579-640-0.
- BAOFU, Peter. The Future of Post-Human Performing Arts: A Preface to a New Theory of the Body and its Presence. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2012, s. 279. ISBN (10): 1-4438-3520-X.
- Výukové metody
- Přednáška, cvičení. Hromadná výuka. Poslechové ukázky, videoukázky.
- Metody hodnocení
- Zkouška. Maximálně 3 absence v docházce. Zkouška se bude skládat z písemného testu, který bude splněn alespoň na 50% a ověří teoretické znalosti.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2024/HF0007l