HF0007l EA hudba II

Hudební fakulta
léto 2024
Rozsah
2/0/2.5. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
MgA. Michal Indrák, Ph.D. (přednášející)
Garance
MgA. Michal Indrák, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
St 8:30–10:05 115
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu seznámení s obdobím rozvoje elektronické hudby od 50. letech 20, století. Rozvoj technologie v oblasti syntetizéru a sequencerů umožňuje využití nových nástrojů v EA hudbě, stejně jako následný rozvoj computer music a live electronics a Circuit bending. Studenti budou seznámeni s klíčovými technologickými postupy kompozice elektronické hudby, budou seznámeni s jejími autory a zásadním díly.
Výstupy z učení
Student předmětu se bude dobře orientovat v nových možnostech v oblasti hudební kompozice a hudební realizace, které byly dány rozvojem technologií od 50.let 20.století po současnost.
Osnova
  • Rozvoj technologie v oblasti syntetizéru a sequencerů.
  • Computer music.
  • Live electronics.
  • Circuit bending.
  • Rozvoj MIDI.
  • Studenti budou seznámeni s klíčovými technologickými postupy kompozice elektronické hudby.
  • Studenti budou seznámeni s autory a zásadním díly (Tenney, Randall, Dodge, Stockhausen, Lucier, Tudor).
  • Přehled hudebních stylů, definovaných rozvojem technologií.
Literatura
  • DEAN, Roger T., ed. Computer Music. New York: Oxford University Press, 2009. ISBN 978- 0-19-533161-5.
  • RATAJ, Michal. Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu: problematika vymezování tvůrčích pozic v prostředí akustických umění z pohledu domácí scény radioartu. Praha: KANT pro AMU, 2007. ISBN 9788086970318.
  • THÉBERGE, Paul. Living Stereo:Histories and Cultures of Multichannel Sound. Media Studies, Audi-vison, Sound and Image. Bloomsbury: Bloomsbury Academic, 2015. ISBN13: 978-1623566654.
  • FORRÓ, Daniel. Počítače a hudba. Praha: Grada, 1994.
  • DEMMERS, Joanna. Listening through the Noise. Oxford, New York: Oxford University Press, 2010. ISBN 978-0-19-538765-0.
  • CASEY, Reas, FRY, Ben. Processing: A Programming Handbook for Visual Designers, Second Edition. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 2014. ISBN 9780262028288
  • ASSAYAG, Gérard. Computer Assisted Composition today. Cambridge: MIT Press, 2013. ISBN 978-0-262-01868-5.
  • CAGE, John. Silence: přednášky a texty. Praha: Tranzit, 2010. ISBN 978-80-87259-07-8.
  • DLOUHÝ, Dan: Počítačem podporovaná algoritmická kompozice. Brno: Vydavatelství JAMU, 2018. 978-80-7460-141-5.
  • WEIBEL, Peter. Sound Art: Sound as a Medium of Art. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2017. ISBN 978-0262029667..
  • FLAUVEL, John, FLOOD, Raymond, WILSON, Robin. Music and Mathematics: From Pythagoras to Fractals. Oxford: Oxford University Press, 2006. ISBN 0199298939/ISBN13: 9780199298938.
  • HILLER, Lejaren; ISAACSON, Leonard. Experimental Music: Composition with an Electronic Computer. Westport: Greenwood Press, 1979. 203 s. ISBN 0313221588.
  • COPE, David. Hidden Structure: Music Analysis Using Computers. Middleton: A-R Editions, 2009. ISBN 978-0-89579-640-0.
  • BAOFU, Peter. The Future of Post-Human Performing Arts: A Preface to a New Theory of the Body and its Presence. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2012, s. 279. ISBN (10): 1-4438-3520-X.
Výukové metody
Přednáška, cvičení. Hromadná výuka. Poslechové ukázky, videoukázky.
Metody hodnocení
Zkouška. Maximálně 3 absence v docházce. Zkouška se bude skládat z písemného testu, který bude splněn alespoň na 50% a ověří teoretické znalosti.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023, léto 2025.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2024/HF0007l